public.homepage.logo
Müügivisiidid Itaaliasse ja HollandisseAllikas: Kristiina Talisainen

Benvenuta, Italia! Welkon, Nederland! ehk Visit Estonia müügivisiitidel Itaalias ja Hollandis

Visit Estonia B2B projektijuht Kristiina Talisainen kohtus Itaalia ja Holla reisikorraldajatega
Anu Villmann

Anu Villmann

Visit Estonia turismiinfo koordinaator

Visit Estonia B2B projektijuht Kristiina Talisainen, kelle portfellis on ka Itaalia ja Holland, kohtus hiljaaegu nende kahe riigi reisikorraldajatega. Et Visit Estonia keskendub neil sihtturgudel esmajoones B2B tegevustele ja kommunikatsioonile, teeme hiljutistest müügivisiitidest Itaalia ja Hollandi reisikorraldajate juurde kiire ülevaate.

„Itaalias käisin kolmes linnas, mille valikul lähtusin meie otselennuühenduste geograafiast, ja Hollandis sisuliselt terves riigis – kahe riigi peale kokku kogunes 22 üksühele kohtumist mõlema sihtriigi reisikorraldajatega,“ räägib Talisainen. 

Itaalias on Visit Estonia abikäeks sedalaadi dessantide korraldamisel Milano agentuur Martinengo agentuur ja Hollandis Aviareps.

Näost näkku kohtumised olid väga hea võimalus vaadata, kuidas Itaalia ja Hollandi reisikorraldajad nende endi keskkonnas toimetavad, mis on nende peamised küsimused ja kuidas nad Eestit sihtkohana näevad. „Seesugused vahetud vestlused lähevad olulisemalt rohkem sügavuti kui on tavapärasel kontaktüritustel veerandtunniga võimalik. Nii mõnelgi korral avas reisikorraldaja sealsamas kohtumisel minu juuresolekul oma arvutis süsteemid, et vaadata kohe üle, mida saab pakkumises paremini teha või kuidas proovida Eestit müüa,“ meenutab Talisainen.

Hollandi ja Itaalia reisiettevõtteid seob asjaolu, et sealsed turismitoodete müüjad paiknevad üle riigi laiali ega toimeta vaid pealinnas, mistõttu ei piirdu klientuurgi vaid konkreetse kontori asukoha ümbrusega. 

Itaalia

Allikas: Kristiina Talisainen

Talisaineni ütlust mööda on Itaalias endiselt au sees, eriti just väiksemates linnades, kenad tänavaäärsed reisibürood, kust klient astub pärast tööpäeva läbi ja paneb paika oma järgmise reisi. Seevastu Hollandis teevad väga tugevaid käibeid personaalsed reisinõustajad nagu näiteks Travel Councellors. „Samas aga suured reisikorraldajad „toodavad“ tagamaadel reisiplaane müügiks nii otse lõpptarbijale kui ka reisibüroode tööriistakasti ja nende palett, kellega meiegi võistleme, on kogu maailm. Õnneks leidub aga neidki, kes keskenduvad just põhjamaistele riikidele. Ärimudelite pilt reisiäris on mõlemas riigis väga kirju, aga eesmärgiks ikka parim hinna ja kvaliteedi suhe ja uudsus,“ tõdeb Talisainen.

Itaalias sihib Visit Estonia oma B2B tegevustega Roomast põhjapoole jäävat piirkonda, kuna sealne elanikkond suurema ostujõuga. Samas tuleb märkida, et kena tasast kasvu näitavad reisijanumbrid tervest Itaaliast. 

„Kuna vihmasest piirkonnast pärit hollandlane kipub üldjuhul eelistama kindla ilmagarantiiga päikeseriike, jahime Hollandis põhihoovusest veidi sügavamale vaatavat seltskonda,“ selgitab Talisainen. „.Kindlasti on mõlemas riigis suur arenguruum MICE ja motivatsioonireiside vallas, sest olgugi et Eesti on Euroopa, oleme nii itaallaste kui hollandlase jaoks endiselt võrdlemisi avastamata maa. Kindlasti tuleb jätkata ka meie kestlikkuse fookuse tutvustamisest, sest äriturismi tegijate hulgas on see A ja O.“

Tutvu ka Itaalia ja Hollandi sihtturu onepageritega.

Holland

Allikas: Kristiina Talisainen

Anu Villmann

Anu Villmann

Visit Estonia turismiinfo koordinaator