Green Key tegevused 2025 I poolaastal
Greek Key töötoad pakuvad sisulist tuge kõigile organisatsioonidele, kel on soov Green Key ökomärgis endale esmakordselt taotleda või seda pikendada
Green Key märgist saavad taotleda:
- Majutusasutused
- Toitlustusasutused
- Atraktsioonid (muuseumid, külastuskeskused, teemapargid)
- Konverentsikeskused
- Laagriplatsid ja kämpingud
Töötubade eesmärgiks on tõsta turismiorganisatsioonide keskkonnateadlikkust ja lihtsustada märgise taotlusprotsessi. Kogenud Green Key audiitorid teevad ülevaate märgise kriteeriumitest ja turismiorganisatsiooni keskkonnamõjudest, julgustamaks igapäevaselt kasutama keskkonnahoidlikke tavasid.
Praktilise näitena tehakse kohapeal läbi esmane keskkonnaülevaatus ehk ökokaardistamine, kus audiitorid juhivad tähelepanu nii headele praktikatele kui ka vigadele ning aitavad leida vastused kõikidele taotlusprotsessis tekkinunud küsimustele.
Töötoad on suunatud eelkõige uutele taotlejatele, aga oodatud on ka juba märgist omavad ettevõtted, kes soovivad end täiendada. Praktilistest töötubadest saab osa võtta ainult füüsiliselt kohapeal. Salvestamistega ülekannet ei toimu.
UUS! Praktiline töötuba 12. märtsil
12. märtsil kell 10-17 toimub Radisson Blu Olümpia hotellis Tallinnas Green Key märgise omanikele suunatud võrgustussündmus ja praktiline töötuba ’’Green Key märgise kasutamine turunduses ning kestlikkuse sõnumite loomine’’.
Praktilise töötoa eesmärgiks on pakkuda osalejatele praktilisi tööriistu ja ideid, kuidas panna Green Key märgis enda kasuks strateegiliselt tööle. Osalejad õpivad, kuidas seda kasutada kommunikatsioonis ja turunduses ning kuidas koostada tõhusaid kestlikkuse sõnumeid.
Samuti arutatakse töötoas tulevikus kehtima hakkavat Euroopa Liidu roheväidete direktiivi ning seda, kuidas sellega oma kommunikatsioonis ja sõnumites arvestada. Lisaks käsitletakse kestliku turunduse trende ja parimaid praktikaid, sealhulgas võimalikke ohte, nagu rohepesu, ja keelatud võtteid kestlikkuse turundamisel. Praktilistes ülesannetes saavad osalejad luua oma kestlikkuse narratiivi ja sõnumeid.
Töötoa peakoolitajaks on juhtimiskoolitaja ja turundusekspert Anneli Ohvril. Lisaks jagavad sündmusel oma kogemusi edukad Green Key märgise kasutajad, kes tutvustavad nippe ja soovitusi, kuidas märgist efektiivselt rakendada. Üheks külalisesinejaks on Ryan Tym Suurbritanniast, brändiagentuurist Lantern Design Ltd, kes räägib positiivse sõnumi mõjust tarbijakäitumisele vastutustundlikus turismis.
Töötoas osalemine annab osalejatele võimaluse omandada uusi teadmisi, jagada kogemusi teiste märgiseomanikega ja saada väärtuslikke praktilisi oskusi, et muuta kestlikkuse turundamine ja kommunikatsioon veelgi tõhusamaks.
Osalema ootame Green Key märgise omanikke, kokku 30–40 inimest, maksimaalselt kaks esindajat ühe asutuse kohta. Osalemine on tasuta, vajalik on registreerumine.
Allikas: Rasmus Jurkatam
Töötoad
Töötubades osalemiseks tuleb end registreerida. Igas töötoas on 30 kohta ning ühest asutusest saab töötoas osaleda 1-3 inimest. Osalemine on tasuta.
20. veebruaril kell 10 - 16.45 töötuba Haapsalus, Fra Mare Thalasso spaahotellis
Kõik kategooriad: majutus, toitlustus, aktraktsioonid ja konverentsikeskused
- Ülevaade märgise kriteeriumitest ja turismiorganisatsiooni keskkonnamõjudest julgustamaks igapäevaselt kasutama keskkonnahoidlikke tavasid
- Keskkonnaülevaatus ehk ökokaardistamine Fra Mare Thalasso spaahotellis, kus audiitorid juhivad tähelepanu nii headele praktikatele kui ka vigadele ja leiavad vastuseid küsimustele
- Green Key märgist omava ettevõttena jagab kogemuslugu ja praktikaid alates Focus kontseptsiooni välja töötamisest kuni märgise saamise ja muude õppetundideni hotellijuht Lauri Teorein Hestia Hotel Haapsalu spaast
3. aprill kell 10 - 16.45 töötuba Tallinnas, Eesti Tervisemuuseumis
Kategooria: toitlustusasutused
- Ülevaade märgise kriteeriumitest ja turismiorganisatsiooni keskkonnamõjudest julgustamaks igapäevaselt kasutama keskkonnahoidlikke tavasid
- Keskkonnaülevaatus ehk ökokaardistamine Maiasmoka kohvikus, kus audiitorid juhivad tähelepanu nii headele praktikatele kui ka vigadele ja leiavad vastuseid küsimustele
- Väliseksperdina teeb ettekande tippkokk ja ettevõtja, Fotografiska Tallinn kaasasutaja Peeter Pihel zero waste toitlustusest
Allikas: Näljane Nelik
Green Key on turismiettevõtetele mõeldud rahvusvaheline ökomärgis ja alates 1994. aastast on see juhtiv standard, millega tunnustatakse turismiettevõtte kestlikku tegutsemist. Tänaseks on märgisega liitunud ca 4500 ettevõtet 65 riigist üle maailma. 2001. aastast alates on olnud võimalik taotleda Green Key märgist ka Eestis tegutsevatel ettevõtetel. Märgise väljaandmist koordineerib Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus (EIS).
Green Key rahvusvaheliseks eestvedajaks on FEE ehk Foundation for Environmental Education. Green Key pakub turismiettevõtetele tegevusmudelit keskkonnahoiu ja kestliku mõtteviisi arendamiseks oma ettevõttes. Kõrge taseme keskkonnahoius tagavad tegevuste dokumenteerimine, erapooletu auditeerimine ja paikvaatlused. Tunnustuse saanud ettevõttel on õigus kasutada Green Key logo oma turunduskanalites.
Külastajatele annab Green Key märgis teadmise, et ettevõte on pühendunud keskkonnamõju vähendamisele. Green Key programm aitab kaasa ÜRO Säästva Arengu Eesmärkide 2015-2030 saavutamisele.
EISi partneriteks märgise väljaandmisega seotud teenuse elluviimisel on BDA Consulting OÜ ja Stockholmi Keskkonnainstituudi Tallinna Keskus SA.
Viimati uuendatud
04.02.2025