Kihnu majakasAllikas: Priidu Saart

2024. aasta otsingutrendid Eestile olulistel sihtturgudel – millised märksõnad ruulivad?

Millistest riikidest tunti Google’i otsingute põhjal Eesti kui reisisihtkoha vastu kõige enam huvi?

Anu Villmann

Anu Villmann

Visit Estonia turismiinfo koordinaator

Kui soomlased, lätlased, sakslased, britid ja rootslased mullu Google’i otsingumootorisse Eestile mõeldes otsingusõnu tippisid, siis tundsid nad huvi nii Tallinna jõuluturu, Lahemaa rahvuspargi kui Eestimaa randade vastu, aga soovisid ka näiteks infot, milline raha on Eestis käibel.

Otsingud on riigiti väga erinevad ning mida kaugemalt maalt Eesti kohta päringuid tehakse, seda üldsõnalisemad need üldjuhul on. 

Google Trendsi ja Visit Estonia turismiveebi otsinguandmeid analüüsinud Visit Estonia digiturunduse spetsialisti Airi Purge sõnul ei ole maailma suurim otsingumootor tehisarule oluliselt mahtu kaotanud, olles endiselt esimene koht, kuhu info otsiv inimene läheb. „Kuigi tehisaru pealetung on suur, tuleb ligikaudu 90% otsingutest endiselt Google’st. See on üüratu maht ja lähiaastatel jääb Google endiselt väga mõjuvõimsaks kanaliks,“ ütleb Airi.   

Vaata, millistest riikidest tunti Google’i otsingute põhjal Eesti kui reisisihtkoha vastu kõige enam huvi! Number riigi järel näitab kohta tabelis 2023. aastal.

Eesti 0
Läti 0
Soome 0
Leedu
Rootsi 0
Portugal 0
Norra 0
Küpros – esimest korda tabelis
Iirimaa 0
Austria +1
Hispaania -1
Taani +2
Poola 0
Šveits -2
Tšehhi +1
Slovakkia +6
Saksamaa +1
Holland -1
Suurbritannia +5
Rumeenia +3
Araabia Ühendemiraadid -6
Belgia -2
Gruusia -4
Itaalia +4
Venemaa -4

Linnud

Allikas: Martti Volt

Airi selgitab, et kõrgem positsioon pingereas tähendab suuremat osakaalu kõigist otsingutest sihtturul, mitte absoluutset otsingute arvu: „Arvestatud on otsinguhuvi Eesti vastu proportsionaalselt. Näiteks kui leedukas otsib Eesti kohta teavet, siis on Leedu pingereas kõrgemal positsioonil kui USA, kus otsingute maht Eesti kohta on küll palju suurem, ent kõigi otsingute üldmahtu arvestades siiski proportsionaalselt väiksem kui Leedus.“

Tabeli esiosa on viimasel viiel aastal püsinud samasugune. Kui võrrelda 2024. aasta tabelit 2023. aasta omaga, siis TOP25 seast langesid mullu välja Moldova ja Ghana. Uustulnuk Küprose huvi taga on ilmselt Ryanairi otsus ennistada otseühendus Eestiga. Varasemast rohkem otsisid läinud aastal Eesti kohta infot ka britid ja itaallased. Venemaa langusel on objektiivsed põhjused, Araabia Ühendemiraatide huvi kahanemine on selgitatav sellega, et nelja aasta taguse Dubais toimunud EXPO maailmanäitusega tärganud huvi Eesti vastu on raugemas.   

Aga vaatame nüüd lähemalt, milliste märksõnadega jõuti Google’i otsingutega Soomest, Lätist, Saksamaalt, Suurbritanniast ja Rootsist Visit Estonia veebi. 

Estonia

Allikas: Tanel Meos

Soome 

Soome sihtturult tehti 2024. aastal Visit Estonia veebilehe sisuga haakuvaid Google otsinguid 8 miljonit korda ehk saavutasime Google otsingus 8 miljonit näitamist. Nendest 348 000 korral omakorda klikiti otsingutulemuses meie sisule, et Visit Estonia veebilehelt täpsemat infot saada. Google Trends positsioneeris Soome sihtturu huvi Eesti kui reisisihtkoha vastu riikide pingereas kolmandale kohale (vt järjestust eespool), see positsioon ei ole viimase viie aasta jooksul muutunud. 

Populaarsemate otsingute (kirjapilt muutmata) pingerivi sai selline: Tallinna joulutori, Tallinnan joulutori, Pärnu, Haapsalu, Tartto, Saarenmaa, Merimuseo Tallinna, Rummu, Visit Estonia, Balti jaama turg, Estonia teatteri ohjelmisto 2024, joulutori Tallinna, Viljandi, Tallinan merimusei, Tallinna ravintolat, Tallinn christmas market, Tallinna Viro, Tallinna museot, Tallinna keikat 2024, Fotografiska Tallinna, Fotografiska Tallinn, Kadriorgin puisto ja Kadriorgin palatsi.

Google Trends tuvastas 2024. aastal soomlaste seas Eesti kui reisisihtkoha osas järgmised kõige enam huvi pakkuvad teemad: Eesti, eesti keel eestlased; Tallinn, Pärnu; Läti, läti keel; praamiliiklus; GO Hotel Schnelli, Viru hotell; ID-kaardiga reisimine; spaalinn; Eesti hotellid; Eesti spaad; Eestisse reisimine ja ilm Tallinnas.

Kasvutrendis olid aga sellised otsimised: Eesti Kennelliit; Eesti valuuta; GO Hotel Schnelli, Viiking Spa; praamiliiklus; eestlased; ID-kaardiga reisimine; spaalinn; ilm Tallinnas; Eestisse reisimine ja Eesti spaad.

Tallinna jõuluturg

Allikas: Riho Kirss

Läti 

Lätis jõudis Visit Estonia veebileht möödunud aastal 2,4 miljoni näitamise ja 104 000 klikini. Google Trends positsioneeris Läti huvi Eesti kui reisisihtkoha vastu teisele kohale, see positsioon ei ole viimase viie aasta jooksul muutunud. 

Menukamate otsingufraaside (kirjapilt muutmata) edetabel kujunes nii: Rummu karjers; Tartu; Tāgeperas pils; Munameģis; Visit Estonia; Tallina; Igaunija; spa Igaunijā; akvaparks Igaunija; Runu salas; Keilas ūdenskritums; Pērnava; Sāremā; Jūras muzejs Tallinā; Pērnavas akvaparks; Sangastes pils; Igaunijas nacionālais muzecs; Viljandi; Tartu akvaparks; Narva; Tallinnas zoo; Saaremaa; Tallinn Chrismas market; kā nopirkt makšerēšanas atlauju Igaunijā; ko apsaktīt Igunijā (mida teha Eestis?).

Otseselt Eestisse reisimisega seotud teemadest tegid lõunanaabrite otsingute seas ilma: spaad, veepargid; Pärnu, Tartu, Saaremaa; eesti keel; Estonia Resort Hotel Spa, Tervise Paradiis, Estonia Medical Spa, V Spa, Viiking Spa; joad; Alice Imedemaa (Wagenküll) ja Hookusbookus.com.

Kasvavas trendis olid sõnad nagu: Alice Imedemaal (Wagenküll); Hookusbookus.com; Saaremaa; Estonia Restort Hotel Spa, V Spa, Estonia Medical Spa ja spaad Pärnus.

Rummu karjäär

Allikas: Ken Mürk

Saksamaa

Euroopa suurimal turul Saksamaal kogus Visit estonia turismiveeb 4,1 miljonit näitamist ja 87 000 klikki. Google Trends positsioneeris sakslaste huvi Eesti kui reisisihtkoha vastu 17. kohale. Parim positsioon viimase viie aasta jooksul on olnud 11. koht.

Ja mida siis sakslased teada tahtsid? Popimate sõnade rivistus kujunes selliseks: Tallinn; Estland; Tartu; Tartu kulturhauptsadt 2024; Tallin; Tallinn weinachtsmarkt; Visit Estonia; Lahemaa nationalpark; Estonia; Kihnu; Saaremaa; Haapsalu; Pärnu; Weinachtsmarkt Tallinn; Tartu kulturhauptsadt 2024 program; Matthias Diether; Muhu brot; Tartu 2024; Estland ditigalisierung; Otepää; Tartu Estland; Estland hauptstadt; Tallinn Chrismas Market ja Hiiumaa Estnicsh.

Enimotsitud Eestiga seotud reisiteemad sakslaste Google’i otsingutes olid aga järgmised: Tallinn, Pärnu; Läti ja Riia, Poola, Leedu ja Vilnius; Soome ja Helsingi, Rootsi-Eesti jalgpallikoondis (Poola vs Eesti 2024 UEFA kvalifikatsioonimäng); vaatamisväärsused Eestis, puhkus Eestis; ilm Eestis; eestlased; Euroopa Liit ja Eurovisioon.

Tõusujoones liikusid märksõnad nagu Poola vs Eesti kvalifikatsioonimäng; Eurovisioon 2024; eestlased; AirBaltic; Saaremaa ja Tallinna Helsingi praam.

Noblessner

Allikas: Kaupo Kalda

Suurbritannia 

Suurbritannias sai Visit Estonia leht 2,2 miljonit kuvamist ja 36 000 klikki. Google Trends positsioneeris UK sihtturu huvi Eesti kui reisisihtkoha vastu 21. kohale, ning see on võrreldes aasta varasemaga paranenud. 

Populaarsemad sõnad, millega britid Eesti kohta guugeldades kasutasid: Estonia; Tallinn; Visit Estonia; Tallinn Christmas market; Tallinn Estonia; Lahemaa National Park; Estonian food; Tallinn christmas; Tallinn at christmas; Estonia christmas market; Tallin; KGB muuseum Tallinn; Estonia tourism; Tallinn Estonia Christmas Market; Kadriorg palace; Toompea castle; Saaremaa; Telliskivi Creative City; Tartu; Estonia beaches; Tallinn Estonia christmas; Tallinn christmas market 2024; Things to do in Estonia; Telliskivi ja Estonia at christmas.

Otseselt reisimisega seotud sõnadest olid menukaimad Tallinn (pealinn); otsingud lähiriikide (Soome, Läti, Rootsi) ja sihtkohtadega (Helsingi, Stockholm) koos; vanalinn; Eesti toit; lennud Eestisse; Helsingi lennujaam; Helsingist Tallinnasse reisimine ja Narva.

Kasvutrendis olid mullu UK turul Eestisse reisimisega seoses otsingusõnad Helsingi lennujaam, Narva, vanalinna ja eesti toit.   

Südamekujuline järv

Allikas: Priidu Saart

Rootsi 

Rootsi turu otsinguid vaadates tuleb silmas pidada seda, et kuni eelmise aasta kevadeni oli Visit Estonia vanas veebis rootsikeelne sisu. See asjaolu selgitab ka rootsikeelsete märksõnade esinemist otsingutest. 2025. aastal kuvatakse rootslastele Eesti külastamise kohta teavet ainult inglise keeles.

Ühtekokku sai Visit Estonia turismiveeb 2024. aastal Rootsis 3 miljonit näitamist ja 25 000 klikki. Google Trends asetas Rootsi sihtturu Eesti kui reisihtkoha vastu viiendale kohale – nii on see olnud juba viimased viis aastat.

Enimkasutatud otsingusõnade pingerivi Rootsis: Tallin; Estland; Pärnu; Tallinn; Tallinn Christmas market; Estonia; Visit Estonia; Tastu; estnisk ö; frusen plats i estland; narva; ösel; att göra i Tallinn; KGB museum Tallinn; Dagö; den mest frusna platsen ia estland; spa estland; ö i estland 4 bokstäver; aqua spa Tallinn; Estlands nationaldag; Haapsalu; Telliskivi; öar i estland; Estlands histooria ja fyren på Ösel.

Ja millised olid Eestiga seotud reisiteemade trendid Google’i otsingutes?

Need olid Tallinn (pealinn); otsingud lähiriikide ja sihtkohtadega koos; laevareisi ja -kruiisid; Pärnu; Eesti spaad; Eesti jalgpallitiim ja Rootsi-Eesti FIBA 2024 MM kvalifikatsioonimäng; Eesti piir ja valuuta ja ühistransport.

Kasvutrendis olid otsingud Eesti piir ja valuuta; Rootsi-Eesti FIBA 2024 MM kvalifikatsioonimäng, Eesti jalgpallitiim; ühistransport ja laevakruiisid.

Fotografiska

Allikas: Kaupo Kalda

Anu Villmann

Anu Villmann

Visit Estonia turismiinfo koordinaator