public.homepage.logo
Lahepere VillaAllikas: Johannes Hõimoja

Aasta turismiedendaja TOP3 - Lahepere Villa

Ettevõtluskonkursi "Ettevõtluse auhind 2024" turismiedendaja kategooriasse esitati tänavu rekordilised 28 kandidaati
Anu Villmann

Anu Villmann

Visit Estonia turismiinfo koordinaator

Oma uuendusliku ärimudeli poolest saab ettevõtluskonkursil aasta turismiedendajate esikolmikusse jõudnud Lahepere Villat pidada teerajajaks – restoran rakendas esimesena Eestis koha broneerimisel sajaprotsendilist ettemaksusüsteemi. 

See on võimaldanud äril rahavooge planeerida, välistada tühjad broneeringud ning kasvatanud heas mõttes klienti tegema läbimõeldud otsuseid. Ettevõtte enese tarkade otsuste summa kajastub heades majandustulemustes: mullu kosus osaühingu LP Villa müügitulu tubli kolmandiku ja lisandväärtuse kasv töötaja kohta suisa 127%. 

Mis siis eelmisel aastal teisiti tehti? Lahepere Villa perenaine ja omanik Helen Vihtol naerab, et ega siin teab mis mõistatust taga ole. „Oleme väike kodurestoran, kus lisaks kokale ja paarile suvetöötajale on töötajateks minu enda pere. Ma ise, kaasa kui ka meie lapsedki käime lisaks restorani pidamisele veel palgatööl või koolis. Kui võtsime eelmisel aastal juurde teise koka, tuli selle sammuga kaasnenud kulud ka tuludesse sisse kirjutada. Lisasime restorani nii palju istekohti kui saime ja hakkasime laupäeviti kahte katet pakkuma. See tähendas meile ca sadat inimest ehk neljandikku kuu käibele juurde. Rehkendasime välja, mis on restorani pidamisel meie maksimaalne võimekus ning sealt see suur lisandväärtuse kasv tuligi,“ selgitab Vihtol.

Ehk teisisõnu: Lahepere Villa panusta niivõrd mahulisse kasvu, kuivõrd just olemasoleva kvaliteedi ja kuvandi säilitamisse, sest just seesama Michelini-vääriline restoranitase, hubasus ja ainulaadne atmosfäär annavad kokku selle imetabase miski, mille pärast siia tullakse. Vihtol: „Oleme hea näide, et kui hoida fookuses brändi olemust, kuvandit ja ärimudelit, siis on võimalik edukalt tegutseda. Kliendid on kirjeldanud meid kui „a prime example of true hospitality“

Kuuldused Lahepere Villa külalislahkest vastuvõtust on jõudnud päris kaugele ja toonud einestama Rootsi kuninganna Silvia ja isegi Singapuri presidendi. Perenaisele teeb enim rõõmu, et Lahepere Villal on aastatega kujunenud püsiklientuur, kes siia ikka ja jälle tagasi naaseb. Kõige südantsoojendavam on tema sõnul näha paare, pere- ja sõpruskondi, kelle jaoks Lahepere Villa on tähendusrikas koht. „Korduvalt käivate klientide elukäikudele tunnistajaks olla on väga eriline tunne,“ tunnistab Vihtol. „Meil on näiteks paare, kes on Lahepere Villas abiellunud ja tulnud meile uuesti külla, kui naine on lapseootel ning siis juba paari aasta pärast uuesti koos lapsega.“

Lahepere Villa kodurestorani tiim

Allikas: Johannes Hõimoja

Sel suvel avati restorani kõrval kodumajutusekorteritega minivillad, sest neid, kes lisaks maitsvale kõhutäiele sooviks jääda Laheperele ööbima, on aina enam. Esimeste kuude põhjal saab öelda, et villades peatuvad enamasti nooremad või nooremas keskeas inimesed, kes hindavad kõrgelt aega, rahu ja vaikust ning on valmis luksusliku hingetõmbepausi eest maalilisel mererannal maksma tibake rohkem. Kolm villat on valmis ja potentsiaali oleks veel kahe rajamiseks, aga Vihtoli sõnul ei ole mõtet asjade loomulikust käigust ette rutata: „Vaatame ära, kuidas meil majutusega minema hakkab ja siis mõtleme edasi.“

Kuna eestlased juba armastavad Michelini tunnustusega Lahepere Villa restorani, pole väga imestada, et koht tõmbab aina enam ligi väliskülalisigi. Puhtalt selle kauni mereäärse  söögikoha külastamise nimel võtavad Eesti-reise ette nii soomlased, lätlased kui šveitslased ja muidugi sakslased, kelle külastuste hulk on kohe märgatavalt kasvanud. „Sakslased käisid meil ka varem, aga viimasel ajal võib täheldada saksa klientide hüppelist kasvu. Me kuidagi haakume sakslastega,“ tõdeb Vihtol. 

Küllap imponeerib sakslastele Lahepere Villa juures lisaks kodususele, kvaliteedile ja teenindusele ka kodurestorani keskkonnahoidlik mõtte- ja majandamisviis. Vihtol räägib, et kestlikus vaimus on restoran tegutsenud algusest peale – asub see ju ometigi nende kodus! – ning tarbetu kulutamine ei tule kõne allagi. Kõik, mis kestlikkusega võimalik, on juba tehtud ja seda kinnitab ka Lahepere Villale omistatud Green Key märgis. „Kui meil poleks majal katus nii-öelda valepidi, siis oleks ka päikesepaneelid üleval,“ naerab Vihtol, et vaid see üks asi ongi veel eesrindlikust jätkusuutlikkusest puudu. 

Lahepere Villa kodumajutus

Allikas: Johannes Hõimoja

Ka muus osas, näiteks oma digitaalse kuvandiga tegelemisel, ei jäta Lahepere Villa juhusele palju sõnaõigust. Vihtol rõhutab, kui oluline turismiettevõttel hoolitseda selle eest, et tema Google’i profiil oleks aja- ja asjakohane. „Minu sõnum turismiettevõtjatele on, et jumala pärast, tehke oma Google’i profiil korda, see on väga-väga oluline,“ toonitab ta. Vihtol jälgib ka huviga, kuidas toimivad muud digiturundusmeetodid. Näiteks, mil moel mõjutavad Soome ja Lätti sihitud postitused põhja- ja lõunanaabrite valikuid. Sellegagi tuleb Vihtoli kogemust mööda järjepanu tegeleda, aga vaev tasub end ära ja hoolikalt sihitud digiturundus toob tulemust.

Mida veel TOP3 turismiedendajate hulka jõudnud Lahepere Villa soovib või soovitab? Perenaine ei jää vastust võlgu ja ütleb, et Elron võiks lisada sõidugraafikusse ühe õhtuse väljumise marsruudil Kloogaranna-Tallinn. „See oleks väga tore,“ nendib Vihtol. Põhjust selleks on rohkem kui küll, sest pärast Lahepere Villa restorani avamist on piirkonna maine kõvasti tõusnud, sealsete kruntide hinnad kahekordistunud ning kinnisvarakuulutustes kasutatakse restorani isegi referentsina.

Osaühing LP Villa

Finantsnäitajad aastal 2023:

  • Müügitulu kasv: 31,8%
  • Ärikasum: 7881 eurot
  • Lisandväärtuse kasv töötaja kohta: 127,2%

Töötajate arv: suvehooajal 6-7

Lahepere Villa

Allikas: Johannes Hõimoja

Anu Villmann

Anu Villmann

Visit Estonia turismiinfo koordinaator