
Konverentsituristid tõid mullu Eesti majandusse 43 miljonit eurot
Konverentsituristid ööbivad Eestis kauem ja kulutavad siin rohkem kui puhkuseturistid
Kuna rahvusvahelised konverentsid toimuvad Eestis valdavalt sügisel ja kevadel, on neil oluline roll turismi hooajalisuse vähendamisel. Lisaks selgus Visit Estonia konverentsidelegaatide uuringust, et nad tuleks Eestisse hea meelega uuesti nii konverentsile kui ka puhkusele.
Visit Estonia uuris 2024. aastal Tallinnasse ja Tartusse rahvusvahelisele konverentsile saabunud välisdelegaatide kulutusi, reisi kestust, hinnanguid konverentsilinnale ja Eestile kui reisisihtkohale.
Visit Estonia turismijuhi Anneli Lepa sõnul on konverentsiturism üks tulusamaid turismiharusid ja konverentside välisdelegaadid turistidena kõige enam kulutav segment. „Keskmine välisdelegaat peatus Eestis mullu 3–6 ööd ning kulutas üle 1000 euro reisi kohta. Näiteks meie peamised väliskülalised soomlased kulutavad ühele Eesti-reisile pisut üle 300 euro,“ võrdles Lepp konverentsi- ja puhkuseturisti.
MTÜ Eesti Konverentsibüroo juhi Kadri Karu sõnul kujundavad rahvusvahelised konverentsid Eesti mainet eri valdkondade kompetentsikeskusena ning tutvustavad riiki laiemalt: „Konverentsikülaliste võõrustamine aitab kaasa erialakontaktide sõlmimisele ning edendab ka meie kohalikku majandus- ja kultuurielu.“
Värskest uuringust ilmneb, et Eestil on rahvusvaheliste konverentside korraldajamaana väga hea maine ning et meie suurte konverentside korraldajad teevad maailmatasemel tööd. „Turismiteenuste ekspordis toimivad teadus-, eriala- ja äriüritused heas mõttes sisseviskajana,“ märkis Lepp. „Lausa 96% uuringus osalejatest ütles, et soovitaks Eestit konverentsisihtkohana ja 62% tuleks positiivse konverentsikogemuse põhjal Eestisse ka puhkama.“
Uuring näitas konverentsikülastajate suurt rahulolu siinse konverentsikorralduse ja teenustega. Välisdelegaadid tõid positiivsena esile Eesti ohutust, turvalisust, inimeste külalislahkust ja keelteoskust, samuti huvitavaid vaatamisväärsusi ja restoranide kvaliteeti. Kriitilised oldi ligipääsetavuse suhtes.

Allikas: Renee Altrov
Konverentside külastajad toovad otsest tulu mitmes valdkonnas. Konverentsi osalustasu moodustas uuringu järgi kogukuludest ligi 40%, majutus 30% ning ülejäänud ligi 30% kulus väljas söömisele, ostudele ja meelelahutusele.
Kõige levinumad tegevused lisaks konverentsile olid restoranis käimine (94%), vaatamisväärsustega tutvumine omal käel (80%) ja ostlemine (74%). Konverentsikorraldaja pakutud ekskursioonidel osales 39%, kuid see sõltus olulisel määral konkreetsest konverentsist – mõnel konverentsil käis ekskursioonil valdav osa (ligi 90%), mõnel vaid väike osa vastanutest. Ekskursioonil käidi enamasti konverentsilinnas.
Konverentsidelegaatide uuringu viis Visit Estonia tellimusel läbi RAIT Faktum OÜ. Valimis olid vähemalt kahepäevased rahvusvahelised konverentsid, mille eeldatav osalejate arv oli vähemalt 100, sh vähemalt 40% välisriigist. Küsimustele vastas 800 välisdelegaati.
Kokku toimus Eestis MTÜ Eesti Konverentsibüroo andmetel mullu ligi 700 rahvusvahelist konverentsi, kus osales ligi 43 000 välisdelegaati. Arvestades keskmist kulutust reisi kohta, oli konverentsituristide positiivne majanduslik mõju ligikaudu 43 miljonit eurot.
Visit Estonia turundab ja arendab Eestit konverentsisihtkohana koostöös MTÜga Eesti Konverentsibüroo. Samuti toetab Visit Estonia rahvusvaheliste konverentside korraldamist Eestis ja nende turundamist välisturul, et kasvatada Eestisse saabuvate kõrgema maksevõimega väliskülastajate hulka ning suurendada Eesti kui kvaliteetse ja huvipakkuva reisisihtkoha tuntust ja mainet välisturgudel.

Allikas: Renee Altrov
Viimati uuendatud
13.02.2025