Kuidas läks Visit Estonia turunduskampaaniatel?
Ja mida neist järeldada?
Visit Estonia korraldas 2024. aastal välisturgudel 14 kampaaniat, mille eesmärgid, näiteks kvaliteetsetele sessioonidele kampaanialehtedel, ületati kohati 200 ja konversioonide arv 140 protsenti.
Sihtturud, kus Visit Estonia mullu kampaaniat korraldas, olid: Soome, Läti, Leedu, Poola, Saksamaa, Rootsi, Norra ja Suurbritannia. Neile lisandub seitse kampaaniat lennufirmades.
Digikanalite kõrval olid mõningates kampaaniates kasutusel ka välimeedia, televisioon ja veebireklaamid, printreklaamid ajakirjades ja ajalehtedes, raadioreklaamid kui auhinnamängud raadiosaadetes. Läinud aasta näitas, et välimeedia on kasvutrendis, samuti liiguvad tõusvas joones online meedia ja televisioon. Seevastu trükimeedia, kino ja raadio on languses. Sama trend jätkub ka tänavu.
Visit Estonia B2C turunduse projektijuhi Orvika Reilendi sõnul oli turgude võrdluses kampaaniatest suurima osakaaluga Soome, kus neid tehti aasta jooksul kolm. „Soomes saavutasime kolme kampaania peale kokku 91,6 miljonit näitamist ning jõudsime kampaanialehel 151 891 kvaliteetse sessioonini,“ sõnab Reilend. Kvaliteetse sessiooni all mõeldakse seda, et külastaja viibib veebilehel minimaalselt 60 sekundit ja teeb seal vähemalt ühe lisategevuse, näiteks vaatab (vähemalt) üht sisulehte.
Möödunud aasta kampaaniatele tagasi vaadates võib täheldada, et varasemaga võrreldes on kasvanud huvi Eesti vastu nii Poolas, Leedus kui Suurbritannias. „Kampaaniate tulemuste põhjal huvitusid Eestist enim just britid, kes veetsid kampaanialehel keskmiselt aega neli minutit ja 20 sekundit,“ tõdeb Reilend. Kõikide kampaaniate peale kokku oli keskmine lehel viibimise aeg kolm minutit.
Allikas: Visit Estonia
Oluline on välja tuua, et Visit Estonia lehel tõusis kõikide turunduskampaaniate ajal märgatavalt huvi Eesti sündmuste vastu. Samuti ilmnes, et kui Soomes, Lätis, Leedus ja Rootsis pöörasid mehed ja naised Eesti reklaamidele ühepalju tähelepanu, siis Saksamaal, Norras ja Ühendkuningriigis oli meeste seas huvi suurem.
„Jälgime alati Visit Estonia lehe külastatavust nii kampaaniale eelneval perioodil, selle ajal kui ka järgneval perioodil. Eelmisel aastal nägime et kampaaniate perioodil kasvas tuntavalt Visit Estonia turismiveebi lehekülastuste arv ja iseäranis palju just kaugematel turgudel. Kasvuprotsendid olid märkimisväärsed: Soome ja Läti 40%, Saksa 30%, Leedu 425%, Norra 300%, Rootsi 315%, Poola 625% ja Ühendkuningriik 130%,“ ütleb Reilend.
Kõige suuremaks õppekohaks võib pidada asjaolu, et restoranigiid Michelin ei olnud aasta tagasi lõunanaabrite pool veel nii tugevalt kanda kinnitanud kui võinuks eeldada. „Kuna Michelin jõudis eelmisel aastal Lätti, katsetasime seal kevadel Eesti toidukultuuri tutvustavat kampaaniat. Selgus aga, et hoolimata Michelini tulekust, ei ole lätlaste jaoks see maailmakuulus kvaliteeditähis veel kuigi mõjuv reisimotivaator. Vähemalt mitte Eestisse sõitmiseks,“ märgib Reilend.
Allikas: Visit Estonia
Viimati uuendatud
31.01.2025