Loodusturismi ekspordivõimekuse arenguprogramm
Tõstame loodusturismi võimekust väliskülastajatele mõeldud turismitoodete arendamisel ja turundamisel
Arenguprogramm on mõeldud loodusturismi organisatsioonidele, kes pakuvad väliskülastajatele turismitooteid ning kellel on huvi nii väliskülastajate osakaalu kui oma nähtavust välisturgudel suurendada ja teha koostööd rahvusvaheliste edasimüüjatega.
Sihtgrupp
Vähemalt 2 aastat tegutsenud loodusturismi organisatsioone ja asutusi (nii juriidilised isikud kui ka avaliku sektori organisatsioonid), kelle põhitegevuseks on pakkuda looduses aktiivseid ja rekreatiivseid tegevusi. Nagu näiteks:
- jalgsi-, kanuu-, SUP- ja muud laadi matkad
- looduse-, metsloomade- ja linnuvaatlus
- loodusfotograafia jms
Programmi on oodatud eeskätt organisatsioonid, kes pakuvad loodusturismi tegevusi aasta läbi või sügisest kevadeni. Ainult suvistele tegevustele keskendunud organisatsioonid ei ole siiski välistatud.
Organisatsioonid-asutused, kellele loodusturism on kõrvaltegevus (nt majutuse pakkujad, kellel on veematkade/räätsamatkade/rattamatkade võimalus juures) ei ole programmi sihtrühmaks.
Sisu ja tulemused
- Programmi ootame kokku 15-16 loodusturismi organisatsiooni. Igast organisatsioonist osaleb kaks inimest, kellest vähemalt üks on juhtival positsioonil või otsustusõigusega turunduse ja/või tootearendusega seotud teemades. Vähemalt üks esindaja osaleb terves programmis (sh võtab osa kõikidest seminaridest ja juhendamise kohtumistest), et tagada info liikumine ja eesmärkide saavutamine.
- Programm kestab 4 kuud.
- Programm koosneb virtuaalsest avaseminarist, viiest praktilisest töötoast ja individuaalsest koostööst juhendajaga.
- Avaseminar toimub 14.02 kell 10-13.
- Töötoad toimuvad 21.02, 10.03, 26.03, 8.04 ja 23.04.
- Kõik töötoad on ühepäevased. Nende toimumiskohad selguvad õige pea.
- Igas töötoas esineb praktik, kes jagab õppetunde ja kasulikke soovitusi reaalsest kogemusest ekspordi arendamisest välisturgudel.
- Töötubade vahelisel ajal toetab organisatsiooni arendustegevusi 10-12 tunni ulatuses personaalne juhendaja.
- Programmi tulemusena valmib organisatsioonil ekspordiplaan ja järgmise kuue kuu tegevuskava koos riskide analüüsiga.
- Programmis osalemise tasu organisatsiooni kohta on 260 eurot. Osalustasu sisaldab kahe esindaja osalemist programmi töötubades, toitlustust, töövahendeid ja eksperdi individuaalset juhendamist. Osalustasu ei kuulu programmi poolelijätmisel tagastamisele.
Allikas: Rivo Veber
Ajakava
14. veebruaril virtuaalne avaseminar Zoomis kell 10-13. Osalevad kõik loodusturismi asutused ja programmi eksperdid, saame omavahel tuttavaks ja räägime eesootavast.
21. veebruaril "Võimalused ja väljakutsed" - koolitaja Indrek Maripuu
Uurime ja analüüsime trende, välisturgude eripärasid, konkurente ja eeskujusid, et teha strateegilisi otsuseid sihtturgude, toodete ja segmentide osas ning defineerida ekspordiambitsioon ja eesmärgid. Külaliesinejateks Visit Estonia turismiturunduse esindaja ja Kaisa Linno Lahemaa Turismiühingust.
10. märtsil "Väärtuspakkumine ja klienditeekond" - koolitaja Ülle Puustusmaa
Loome prioriteetsele sihtturule ja segmendile väärtuspakkumise ja klienditeekonna ning uurime eristumise viise. Külalisesinejaks Triin Asi loomavaatlus- ja matkareise korraldavast ettevõttest ActivEst.
26. märtsil "Turundusstrateegia ja partnerlus" - koolitaja Kadi Elmeste
Arendame turundusstrateegiat, sh sõnumi- ja kanalistrateegiat, et väärtuspakkumine jõuaks sihtgrupini. Tuvastame nii tootearenduse-kui ka turundusalaseid koostöövõimalusi. Külaliesinejaks Marilin Pehka Eesti Loodusturismi Ühingust.
8. aprillil "Digiturundus ja AI rakendamine" - koolitaja Katrin Vilimaa-Otsing
Käsitleme digiturunduse trende ja platvorme ning tutvustame turundusanalüütika ja sisuloome optimeerimise tööriistu. Samuti uurime AI võimalusi tõstmaks digiturunduse nähtavust ja turunduse tulemuslikkust. Külalisesinejaks Marko Poolamets ettevõttest Kaks Hunti, mis tegeleb peamiselt linnu- ja fototurismiga.
23. aprillil "Turundusplaan ja kokkuvõte" - koolitaja Kadi Elmeste
Käsitleme turundustegevuste mõõdikuid ja riskide hindamist. Päeva lõpus vaatame üle, mida ekspordiplaanide viimistlemiseks ja esitamiseks veel teha. Külalisesinejaks Annika Prangli ettevõttest Prangli Reisid, mis teeb aastaringselt giidiga ekskursioone jt reisikorraldusteenuseid.
Pärast viimast töötuba saab ekspordiplaanidele tagasisidet ning need juhendajate soovituste põhjal lõpetada.
Tutvu arenguprogrammi ekspertidega SIIN
Teenuses osalemise tingimused
- Loodusturismi organisatsiooni või selle vähemalt üks turismiteenus või -toode on üleval ingliskeelsel visitestonia.com veebilehel.
- Ettvõtte (OÜ) lepinguliste töötajate arv on aastaringselt minimaalselt 2 ning SA ja MTÜ puhul minimaalselt 1.
- Organisatsiooni vähese tähtsusega abi (VTA) jääk on vähemalt 5400 eurot. VTA jääki saab kontrollida Rahandusministeeriumi veebilehel.
- Organisatsiooni majandusaasta aruanne ja maksudeklaratsioonide esitamise kohustus on nõuetekohaselt täidetud ning maksu- ja maksevõlg koos intressidega ei ole suurem kui 100 eurot või on see ajatatud.
- Organisatsiooni äritegevus ei tohi olla seotud Venemaa ega Valgevenega.
- Organisatsiooni suhtes ei ole algatatud likvideerimise-, sundlõpetamise- või pankrotimenetlust ega tehtud pankrotiotsust.
- Organisatsiooni on Green Key või mõni muu sarnane kestlik märgis; või on organisatsioon läbinud kestliku turismi sammuseadja; või on organisatsioonis kehtestatud kestlikkuse poliitika ja tegevused ning need on organisatsiooni kodulehel avalikustatud.
Programmi kandideerimise tähtaeg on 31. jaanuar.
Kõigi kandidaatidega toimub lühike veebiintervjuu, mille põhjal hinnatakse ettevõtte sobivust ja motivatsiooni programmis osalemiseks. Pärast kandideerimisperioodi teeb osalejate lõpliku valiku Visit Estonia hindamiskomisjon. Seejärel teavitatakse kandidaate tulemustest.
Allikas: Ken Mürk
Tule arenguprogrammi!
Lisainfo ja küsimused
Visit Estonia partneriks loodusturismi ekspordivõimekuse arenguprogrammi elluviimisel on BDA Consulting OÜ.
Teenust kaasrahastab Euroopa Liit.
Allikas: EIS
Viimati uuendatud
14.01.2025