Guinnessi rekordi kokkuvõteAllikas: Visit Estonia

Lubage esitleda: loovkonkursi Kuldmuna 2025 finalistid

Need on Visit Estonia ja partnerite tööd, mis pääsesid finaali

Anu Villmann

Anu Villmann

Visit Estonia turismiinfo koordinaator

Turundajate Liidu korraldatava loovusfestivali Kuldmuna finaali pääses žürii otsusel viies kategoorias tervelt seitse Visit Estoniaga seotud tööd. Tunne on uhke, sest tänavu laekus loovkonkursile rekordpalju töid - 1079. 

Millega koos partneritega žüriile silma jäime?

Turunduskommunikatsiooni online reklaamfilmi kategoorias on Visit Estonia esindatud kahe tööga: kampaaniatega „Soome vanasõnad“ ja „Uuenenud Eesti“. Esimene on mullu Soomes (4. märts kuni 14. aprill) toimunud kevadkampaania, millega tutvustati põhjanaabritele Eesti kultuuri ja sündmuseid. Kampaania reklaamnäoks oli Eesti menuräppar nublu, kes osales toona Soome räpilaulja Mikael Gabrieliga Soome eurolaulu konkursil.

„Uuenenud Eesti“ kampaaniagi toimus Soomes (8. oktoober kuni 30. november). Sügiseses kampaanias oli rõhk Eesti kultuuril ja siinsetel kultuurielamustel, päris uutel või siis hiljaaegu  uuenduskuuri läbinud kultuuriobjektidel. 

Mõlema kampaania loovlahendusi lõi Age Creative. 

Soome kampaania

Allikas: Visit Estonia

Turunduskommunikatsiooni sotsiaalmeedia postituse kategoorias kandideerib Visit Estonia prantsuse-, saksa- ja itaaliakeelsete postituste seeriaga. Postituste autoriteks on Tallinna Lennujaamas „tabatud“ Eestisse saabunud turistid, kes varustati ühekordsete kaameratega ja palvega kajastada Eestimaad nii nagu nemad seda näevad. Sellest sündis kolm videopostitust, mis said 136 638 vaatamist, 12 853 vaatamist ning ühtekokku 682 tundi ja kaks minutit eetriaega. Idee ja teostuse autor Martin Himma.

Integreeritud kommunikatsiooni kampaanias püüab Visit Estonia võitu GUINNESSI saunatamise maailmarekordi kampaaniaga, millega kutsuti püstitama maailmarekordit „Enim saunas viibivatest inimestest Facebookis ühe tunni jooksul“. Kampaania hõlmas meediatööd Eestis, Soomes ja Lätis, digiturundust, Facebooki grupi loomist ning osalejate kaasamist eri riikidest läbi mitmete Facebooki gruppide. Valmis spetsiaalne maandumisleht, toimus erisündmus Tallinnas Iglupargis, lisaks veel digi- ja SMS-turundustegevused.  

Projekti elluviimisel olid Visit Estonia partneriteks Eestis MTÜ Eesti Maaturism ja Miltton New Nordics ning Soome poolt Wolfcom OY, Samuel Sorainen.

Guinnesi rekordi kampaania

Allikas: Visit Estonia

Seekordsel Kuldmuna loovkonkursil on Visit Estonia esindatud ka disaini ja meisterlikkuse kodulehe kategoorias ning ei millegi muu kui eelmisel aastal valminud Visit Estonia uue veebilehega. 15. mail live’i ehk avalikkuse ette jõudnud kodulehe disain, analüüs ja arendus ehk ettevalmistus kestis ca kaks aastat. Uues kuues turismiveebi kujunduse aluseks on Brand Estonia disainisüsteem, millele on antud Visit Estonia unikaalne nägu. Pastelsed toonid hoiavad fookuse pildi- ja videomaterjalil ning hooajale kohanduv värvipalett ja pildikeel peegeldavad Eesti mitmekesist kliimat. Arenduse tegi Datel, disaini Trinidad Wiseman.

Nii nagu eelmisel aastal, on Visit Estonia selgi korral üritusturunduse väliskommunikatsiooni ürituse kategooria finaalis turismikonverentsiga. 2024. aasta turismikonverentsi „PÄRI“ nominatsioon on kena jätk eelmise aasta Kuldmuna konkursile, mil 2023. aasta turismikonverents „LOO LUGU“ võitis samas kategoorias kuldmuna. Mõlema konverentsi korralduspartneriks oli agentuur Jolos.  

Üritusturunduse promotsiooni kategoorias on Visit Estonia esindatud 2024. aasta augustis Tartus Simple Session võistluse raames toimunud soojendusvõitlusega Visit Estonia BARGE RAMP JAM. Tegu on juba traditsiooniks saanud koostööga Visit Estonia ja Simple Sessioni korraldajate vahel, mille sisuks on omapäraste soojendusvõistluste korraldamine paikades, kus niisama naljalt rulatajaid trikitamas ei näe. Läinud suvel oli selleks trikipaigaks Emajõgi: vanale liivapraamile ehitati rambid ning samal ajal, kui tänavasportlased peadpööritavaid trikke tegid, sõitis vana mööda Emajõge. Eesmärgiks oli anda ekstreemsportlastele vinge keskkond, kus lõbutseda ja sotsiaalmeediasse visuaalselt atraktiivset sisu toota.

Aasta parimad hõigatakse välja 4. aprillil Kultuurikatlas toimuval peol.

Visit Estonia BARGE RAMP JAM

Allikas: Visit Estonia

Anu Villmann

Anu Villmann

Visit Estonia turismiinfo koordinaator