
Muuseumide ekspordivõimekuse arenguprogramm
Tõstame muuseumide teadlikkust ja võimekust väliskülastajatele mõeldud turismitoodete arendamisel ja turundamisel ning nähtavuse suurendamisel
Sihtrühm
Turismisektoris tegutsevad muuseumid, kes juba teadlikult pakuvad väliskülastajatele turismiteenust ning kellel on huvi ja valmisolek väliskülastajate osakaalu ning muuseumi nähtavust välisturgudel veelgi suurendada.
Muuseum on käesoleva programmi vaatest ühiskonna ja selle arengu teenistuses alaliselt tegutsev kultuuri- ja haridusasutus, mis on üldsusele avatud ning mille ülesanne on koguda, säilitada, uurida ning vahendada inimese ja tema elukeskkonnaga seotud vaimset ja materiaalset kultuuripärandit hariduslikel, teaduslikel ja elamuslikel eesmärkidel.
Programmi on oodatud nii juriidilised isikud (SA, MTÜ, OÜ, AS) kui ka riigi või kohaliku omavalitsuse üksusena tegutsevad muuseumid.
Sisu ja tulemused
- Programmi ootame 13-14 muuseumit.
- Ootame igast muuseumist osalema kahte inimest, kellest vähemalt üks on juhtival positsioonil või otsustusõigusega turunduse ja/või tootearendusega seotud küsimustes. Vähemalt üks esindaja osaleb terves programmis (sh võtab osa kõigist töötubadest ja kohtumistest juhendajaga), et tagada info liikumine ja eesmärkide saavutamine.
- Programm kestab kuni 5 kuud.
- Programm koosneb virtuaalsest avaseminarist, viiest praktilisest töötoast ja individuaalsest koostööst juhendajaga.
- Avaseminar toimub 8. septembril kell 14-17.15.
- Töötoad toimuvad Tartus, Haapsalus ja Vihulas. Täpsed toimumiskohad leiab peagi töötubade kirjelduste juurest.
- Kõik töötoad on ühepäevased.
- Igas töötoas esineb praktik, kes jagab oma kogemustest õppetunde ja kasulikke soovitusi ekspordi arendamisel välisturgudel.
- Töötubade vahelisel ajal toetab organisatsiooni arendustegevusi 10-12 tunni mahus personaalne juhendaja.
- Programmi lõpuks valmib organisatsioonil ekspordiplaan ja järgmise kuue kuu tegevuskava koos riskide analüüsiga.
- Programmis osalemise tasu organisatsiooni kohta on 290 eurot. Osalustasu sisaldab kahe esindaja osalemist töötubades, toitlustust, töövahendeid ja individuaalset juhendamist. Osalustasu ei kuulu programmi poolelijätmisel tagastamisele.

Pildi autor: Visit Estonia
Ajakava ja töötubade sisu
8. september – Virtuaalne avaseminar Zoomis kell 14-17.15
Osalevad muuseumide esindajad ja programmi eksperdid, saame tuttavaks ja räägime eesootavast – sisu, tegevused, tööriistad, ajakava. Käsitleme muuseumide sihtturge, nende eripärasid, ootuseid, vajadusi, käitumismustreid, mõjutavaid tegureid. Osalejad esitlevad ekspordivõimekuse kiirdiagnostika tulemusi ja toimuvad personaalsed lühikohtumised juhendajatega, et tutvuda ja saada mentori valikuks infot.
1. töötuba: Trendid väliskülastaja tarbijakäitumises ja turismis. Väärtuspakkumine
Koolitaja Indrek Maripuu
16. september (Tartu)
Keskendume turismitrendide ja väliskülastaja ootuste mõtestamisele. Arutleme, kuidas kasutada trende (sh AI abil analüüsides) välisturule ja konkreetsele sihtrühmale väärtuspakkumise loomiseks ja kohandamiseks. Loome töötoas erinevaid versioone väliskülastajale suunatud väärtuspakkumisest. Süveneme külastaja mõistmisesse läbi persoonade ja empaatiakaartide ning sõnastame väärtuspakkumise. Töötoas on külalisesinejateks ja praktikuteks Jüri Kriisemann ja Tiiu Vilbrant Tallinna Teletornist.
2. töötuba: Väliskülastaja klienditeekond ja partnerlus
Koolitaja Ülle Puustusmaa
3. oktoober (Vihula Mõis)
Analüüsime põhjalikult väliskülalise klienditeekonna etappe. Kaardistame kliendi tegevusi erinevates etappides ning ka seda, mida teadlik teenusepakkuja saab igas klienditeekonna etapis ära teha, et teekond oleks sujuv ja väliskülastajale sobiv. Käsitleme ka partnerlust väliskülastajale teenuse pakkumisel ja seda eelkõige tootearenduse ja väärtuspakkumise täiustamise vaates. Loome teenuste paketi prototüübi valitud välisturu sihtgrupile, kuhu on kaasatud ka potentsiaalseid partnerid eesmärgiga pakkuda edasimüügiks sobivaid teenuste pakette. Töötoas on külalisesinejaks ja praktikuks Mariann Raisma Tartu Ülikooli muuseumist.

Pildi autor: Jaak Nilson
3. töötuba: Välisturgude kommunikatsiooni ja turundusstrateegia. Tehisintellekti rakendamine
Koolitaja Kadi Elmeste
16. oktoober (Haapsalu)
Jätkame turundusstrateegia arendamisega valitud sihtturule ja segmendile. Käsitleme ühisturunduse ja ristturunduse võimalusi ressursside optimeerimiseks välisturgudel nähtavuse saavutamiseks. Loome sõnumi- ja kanalistrateegia, et tagada väärtuspakkumise jõudmine sihtgrupini kõige mõjusamal viisil. Vaatame, kuidas saab kommunikatsioonis kasutada Eesti brändi sõnumistrateegiat. Praktik keskendub töötoas AI tööriistade kasutamisele ja rakendamisele turundusstrateegia, kommunikatsiooni ja sõnumite loomisel. Töötoas on praktikuks Sandra Reivik, ettevõttest AIPowerement.
4. töötuba: Digiturundus, mõõdikud ja nähtavus välisturgudel
Koolitaja Katrin Vilimaa-Otsing
4. november (Haapsalu)
Keskendume sellele, kuidas jõuda rahvusvahelistel turgudel oma toote või teenuse hästi läbimõeldud digistrateegiaga sihtrühmani. Käsitleme nii strateegilise digiturunduse põhimõtteid kui ka praktilisi oskusi, mida on vaja välisturgudele suunatud kanalite valimisel, sõnumi kohandamisel, reklaamiplatvormide seadistamisel ja tulemuste mõõtmisel. Lisaks analüüsime konkurentide tegevusi ja kaardistame välisturgudel seni kasutamata võimalused. Külalisesinejaks ja praktikuks töötoas Tartu2024 ja AHHAA Teaduskeskuse kogemusega Kaisa Hansson.
5. töötuba: Välisturgudele sisenemise tegevuskava ja kokkuvõte
Koolitaja Kadi Elmeste
21. november (Tartu)
Viimases töötoas keskendume turunduse tegevuskava viimistlemisele, eelarvestamisele ning väliste ja sisemiste riskide hindamisele. Vaatame üle, mida on vaja veel teha ekspordistrateegia täiendamiseks, et esitada see tagasisidestamiseks, võrgustume ning jagame osalejate vahel kogemusi. Praktikuks ja külalisesinejaks on PoCo Popkunstimuuseumist Linnar Viik või Helen Aasa.

Pildi autor: Anna Svetlichnaia
Teenuses osalemise tingimused
- Organisatsiooni lepinguliste töötajate arv on minimaalselt 3.
- Organisatsiooni või selle vähemalt üks turismiteenus või -toode on esindatud ingliskeelsel visitestonia.com veebilehel.
- Organisatsioon on tegutsenud soovituslikult vähemalt 2 aastast.
- Organisatsiooni vähese tähtsusega abi (VTA) jääk on vähemalt 4327 eurot. VTA jääki saab kontrollida Rahandusministeeriumi veebilehel.
- Organisatsiooni majandusaasta aruanne ja maksudeklaratsioonide esitamise kohustus on nõuetekohaselt täidetud ning maksu- ja maksevõlg koos intressidega ei ole suurem kui 100 eurot või on see ajatatud.
- Organisatsiooni äritegevus ei tohi olla seotud Venemaa ega Valgevenega.
- Organisatsiooni suhtes ei ole algatatud likvideerimise-, sundlõpetamise- või pankrotimenetlust ega tehtud pankrotiotsust.
- Organisatsioon on läbinud kestliku turismi sammuseadja või organisatsioonil on Green Key või mõni muu sarnane kestlik märgis või on organisatsioonis kehtestatud kestlikkuse poliitika ja tegevused ning need on organisatsiooni kodulehel avalikustatud.
Kõigi kandidaatidega toimub lühike veebiintervjuu, mille põhjal hinnatakse organisatsiooni sobivust ja motivatsiooni programmis osalemiseks. Pärast kandideerimisperioodi teeb osalejate lõpliku valiku Visit Estonia hindamiskomisjon. Seejärel teavitatakse kandidaate tulemustest.

Pildi autor: Priidu Saart
Registreeru programmi!
Lisainfo ja küsimused


Teenust kaasrahastab Euroopa Liit
Visit Estonia partneriks loodusturismi ekspordivõimekuse arenguprogrammi elluviimisel on BDA Consulting OÜ
Viimati uuendatud
13.06.2025