
Sündmuste ekspordivõimekuse arenguprogramm
Tõstame sündmuste korraldajate teadlikkust ja võimekust väliskülastajatele suunatud sündmuste arendamisel ja turundamisel ning nähtavuse suurendamisel
Sihtrühm
Eestis rahvusvahelisi või vastava potentsiaaliga kultuuri- ja spordisündmuste korraldajad, kellel on vähemalt kaheaastane sündmuste korraldamise kogemus, kelle sündmusel osalevad juba praegu väliskülastajad ning kellel on ambitsioon suurendada sündmusel väliskülastajate arvu veelgi.
Oodatud on nii juriidilised isikud (SA, MTÜ, OÜ, AS) kui ka riigiasutus või kohaliku omavalistuse üksused.
Sisu ja tulemused
- Programmi ootame 14 sündmust.
- Igast sündmuse korralduse meeskonnast ootame osalema kaks inimest, kellest vähemalt üks on juhtival positsioonil või otsustusõigusega turunduse ja/või tootearendusega seotud teemades. Vähemalt üks esindaja osaleb terves programmis (sh võtab osa kõikidest seminaridest ja juhendamise kohtumistest), et tagada info liikumine ja eesmärkide saavutamine.
- Programm kestab kuni 5 kuud.
- Programm koosneb virtuaalsest avaseminarist, neljast praktilisest seminarist ja individuaalsest koostööst juhendajaga.
- Avaseminar toimub 22.09 (kellaaeg täpsustub).
- Seminarid toimuvad Eesti erinevates paikades. Täpsemad asukohad on välja toodud edaspidi iga seminari sisu kirjelduse juures.
- Kõik töötoad on ühepäevased. Seminaride orienteeruv algus kell 10 ja lõpp 17.30.
- Igas töötoas esineb praktik, kes jagab õppetunde ja kasulikke soovitusi reaalsest kogemusest ekspordi arendamisest välisturgudel.
- Töötubade vahelisel ajal toetab organisatsiooni arendustegevusi 10-12 tunni ulatuses personaalne juhendaja.
- Programmi tulemusena valmib individuaalne ekspordivõimekuse kasvatamise plaan.
- Programmis osalustasu organisatsiooni kohta on 220 eurot. Osalustasu sisaldab kahe esindaja osalemist programmi töötubades, toitlustust, töövahendeid ja eksperdi individuaalset juhendamist. Osalustasu ei kuulu programmi poolelijätmisel tagastamisele.

Pildi autor: Priidu Saart
Ajakava ja sisu
Virtuaalne avaseminar
22. september kell 14.00-15.30
Tutvumine programmi sisu, ülesehitusega, ootuste kaardistamine, üksteisega tutvumine, küsimused-vastused.
1. seminar: Rahvusvahelise kasvu strateegiline vundament
25. september (Illiku laid, Saaremaa)
Koolitaja Anu-Mall Naarits
Päev keskendub sündmuste rahvusvahelise kasvu strateegilisele kavandamisele ja ekspordivalmiduse komponentide mõtestamisele. Eesmärk on sündmuse rahvusahelist arengut toetava strateegilise raamistiku loomine. Toimumiskoht, Illiku laid, loob õppimiseks hea keskkonna, kus strateegiline mõtlemine, väärtuspõhine juhtimine ja kohapõhine kontseptsioon väljenduvad ka füüsilises ruumis.
Kohtumisel tutvume rahvusvahelise kasvu raamistikuga, sõnastame sündmuse välissihtturupõhised eesmärgid ja strateegilised lähtekohad, käsitleme rahvusvahelistumist kui protsessi, mis algab selgest väärtuspakkumisest ja süsteemsest kavandamisest, analüüsime globaalseid turismi- ja sündmustrende ning nende mõju sündmuse atraktiivsusele ja kaardistame välisturgude ootusi ning külastajakäitumise kultuurilist eripära (fookus Soome ja Läti). Osalejad seovad trenditeadlikkuse oma sündmuse visiooni ja arenguplaaniga.
I Land Soundi loovjuhi Paap Uspenski räägib ringkäigul, kuidas kestlikkuse põhimõtetest, kogukonna kaasatusest ja visuaalsest identiteedist saab osa rahvusvaheliselt mõjusast sündmuse kontseptsioonist ning kuidas kohapõhine formaat võib kasvada eksporditavaks kultuuritooteks.

Pildi autor: Reiko Kolatsk
2. seminar: Rahvusvahelise külastaja vastuvõtu võimekuse kasvatamine
6. oktoober (Pärnu Kontserdimaja)
Koolitaja Artem Daniliants
NB! seminar toimub inglise keeles
Päev keskendub rahvusvahelise külastaja vastuvõtuvõime arendamisele käsitledes teeninduskultuuri, ligipääsetavust ja kestlikkuse põhimõtete rakendamist sündmuste korraldamisel ning külastajateekonna optimeerimist. Eesmärk on mõista, kuidas ühendada strateegilised ja operatiivsed teadmised suurendamaks rahvusvahelise koostöö potentsiaali.
Kohtumisel koostame sihtturupõhised külastajaprofiilid, töötame välja eristuvat sündmuse väärtuspakkumise võttes arvesse välissihtturu ootusi, analüüsime teenuste, info ja ruumilise liikumise mõju kogemusele, hindame sündmuse rahvusvahelist valmisolekut ning loome tegevuskava.
Juhtimise ja rahvusvahelise koostöö korraldamise kogemust jagab Eva Saar (Jazzkaar).
3. seminar: rahvusvaheline nähtavus, kommunikatsioon ja mõju
29. oktoober (ERM)
Koolitaja Artem Daniliants
NB! seminar toimub inglise keeles
Päev keskendub sündmuse rahvusvahelise nähtavuse suurendamisele, digitaalse ligipääsetavuse tõstmisele ja strateegilisele kommunikatsioonile arendamaks oskust teha strateegilisi ja andmepõhiseid otsuseid. Eesti Rahva Muuseum toimumiskohana pakub sisu- ja vormikohast ruumi integreerides rahvusvaheline mõtestatus organisatsiooni igapäevategevusse.
Kohtumisel analüüsime sündmuse digitaalset nähtavust ja turunduskanaleid ning töötame läbi turundustegevuste tulemuslikkuse hindamise põhimõtted, sh mõõdikud ja meetodid, mis võimaldavad analüüsida, millised kanalid, sõnumid ja partnerlused annavad tegelikku mõju. Fookuses on meedia- ja kommunikatsioonijuhtimise põhitõed – sihtrühmapõhine sõnumiloome, kanalivalik, kommunikatsioon ja nähtavuse kujundamine usaldusväärsuse loomiseks välisturgudel.
Kogemusi jagab kommunikatsiooniekspert Maris Hellrand Laulupeo näitel. Näide sellest, kuidas rahvuslik sisu võib kõnetada globaalset publikut.

Pildi autor: Priidu Saart
4. seminar: rahvusvahelise turu riskide juhtimine ja strateegiline jätkusuutlikus
19. november (LaSpa, Laulasmaa, NB! Päeva algas on Harku sõudebaasis)
Koolitaja Anu-Mall Naarits
Päev keskendub rahvusvahelise sündmuse riskijuhtimisele ja strateegilise jätkusuutlikkuse kavandamisele. Eesmärk on pakkuda raamistikku toetamaks sündmuse pikaajalist planeerimist, teadlikku otsustamist, organisatsioonilise vastupanuvõime suurendamist ja valmisolekut tegutseda edukalt ka ebastabiilses kontekstis. Päev algab Harku järve sõudebaasis ning hiljem liigutakse LaSpa’sse.
Kohtumisel kaardistame sihtturupõhiseid kultuurilisi, koostööalaseid ja teeninduslikke riske, käsitleme sündmuse jätkusuutlikkust (nii sisulises, kogemuslikus kui ka organisatsioonilises plaanis) ja määratleme jätkusuutlikkuse keskpunktid, mis toetavad sündmuse rahvusvahelist kasvuvõimet. Seminari fookus on riskide tuvastamine, mõju hindamine ning maine- ja operatiivseid tagasilööke ennetavad strateegiad edendamaks erinevate osapoolte ootuste ja piirangute teadliku juhtimist. Ühtlasi seome kõik eelnevates koolituspäevades käsitletud teemad üheks tervikuks.
Aire Veskimäe IRONMAN Eesti korraldustiimist jagab kogemusi 2024. aasta võistluse juhtimisest ning selgitab, kuidas suuroperatsioonide planeerimine ja ettenägematute olukordadega toimetulek vajab integreeritud lähenemist.

Pildi autor: Georg Svidlov
Teenuses osalemise tingimused
- Organisatsiooni lepinguliste töötajate arv on minimaalselt 1.
- Organisatsioonil on vähemalt kaheaastane sündmuste korraldamise kogemus.
- Organisatsiooni poolt korraldatav sündmus on esindatud Visitestonia.com veebilehel.
- Organisatsiooni vähese tähtsusega abi (VTA) jääk on vähemalt 5059 eurot. VTA jääki saab kontrollida Rahandusministeeriumi veebilehel.
- Organisatsiooni majandusaasta aruanne ja maksudeklaratsioonide esitamise kohustus on nõuetekohaselt täidetud ning maksu- ja maksevõlg koos intressidega ei ole suurem kui 100 eurot või on see ajatatud.
- Organisatsiooni äritegevus ei tohi olla seotud Venemaa ega Valgevenega.
- Organisatsiooni suhtes ei ole algatatud likvideerimise-, sundlõpetamise- või pankrotimenetlust ega tehtud pankrotiotsust.
VisitEstonia koostööpartneriks arenguprogrammi elluviimisel on Visionest Institute OÜ.

Pildi autor: VisitEstonia
Registreeru programmi

Viimati uuendatud
14.08.2025