Turismikonverentsil selgusid aasta parimad turismiteod
Publik hääletas aasta turismitooteks Iglupargi ja turundusteoks Visit Tallinna suvise jõuluvideo
Viljandis Ugala teatris toimunud üle-eestilisel turismikonverentsil PÄRI selgusid aasta parimad turismiteod. Parimaks turismitooteks valis turismikogukond Iglupargi ning parimaks turundusteoks Tallinna suvise jõulukampaania.
„Uuendusmeelne, hakkaja ja nutikas – nii võiks konkursile laekunud tööde põhjal iseloomustada Eesti turismisektorit,” sõnas Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse (EIS) turismijuht Anneli Lepp. „ Lisaksin veel neljanda olulise märksõna – elujõuline, sest sel aastal kandideeris ligi 40 tööd üle Eesti, rohkem kui kunagi varem.”
Noblessneris asuvast Iglupargist on selle juhataja Taavi Nõmmistu sõnul on saanud välisturistile põhjus Eestisse reisida ja kohalikule inimesele koht, kus mõnusalt vaba aega veeta. „Meid külastab igal nädalal mõni välismaa ajakirjanik, meie juures on filmitud ja pildistatud suur hulk reklaame ja telesaateid. Atraktiivne keskkond toob meile ka ürituste korraldajad. Ja kuna kaasame oma teenusesse mitmeid Eesti tooteid, oleme kasulikud ka teistele Eesti ettevõtetele,“ loetles Nõmmistu.
Iglupargi asutaja Priit Kallase sõnul on Iglupark hea näide, kuidas võtta lihtne maatükk industriaalses keskkonnas ja väärindada see millekski täiesti uueks. Teenuseid pakub Iglupark iga ilmaga, mistõttu on turistidel põhjust madalhooajalgi seda külastada.
„ Meie enda disainitud iglumajad tekitavad linnaruumis looduslähedase miljöö. Saame lihtsate vahenditega oma teenuseid vastavalt külaliste tagasisidele ümber korraldada. Just kohanemine inimeste soovidega on suurim väärtus, mida saame soovitada ka teistele ettevõtetele ja millega ise pidevalt tegeleme,“ lisas Nõmmistu.
Allikas: Silver Gutmann
Parima turismiteona üllatasid Tallinna turismiturundajad 2023. aasta augustis sotsiaalmeedia jälgijaid jõuluteemalise lühiklipiga. Varane talvepostitus muutus turundusvõiduks, kui kuumalainest kurnatud inimesed nügiti unistama õdusast jõuluajast ning neist said potentsiaalsed Tallinnasse reisijad, kes polnud positiivsete kommentaaridega kitsid.
„Kuna Tallinn oli ainus sihtkoht, mis pakkus keset suurt suve talvise meeleoluga sisu, muutus postitus kiirelt viraalseks, saavutades 7,8 miljonit näitamist ning tuues Visit Tallinna sotsmeediakanalitele kümneid tuhandeid uusi jälgijaid ja fänne. Seda kõike nullkuluga, sest kasutasime klipi valmistamisel juba olemasolevat materjali ega võimendanust postitust sotsiaalmeedias ühegi euroga,“ kirjeldas nutika lähenemise edu Tallinna Strateegiakeskuse turismiosakonna turundusjuht Helena Tšistova-Pohlak.
Suvine jõulupostitus inspireeris väliskülastajaid saabuma Tallinna turismi madalhooajal, jättes samas potentsiaalsele turistile piisavalt aega oma reisi planeerimiseks. 2023. aasta detsembri Tallinna majutustulemused olidki läbi aegade parimad, paremad isegi 2019. aastast.
Allikas: Silver Gutmann
Parima turismitoote kategoorias jõudis finaali ka Raplamaal Maidla külas tegutsev Soo restoran, mis on pälvinud teist aastat järjest Michelini rohetärni ning rakendab põhjamaise toiduelamuse ja raiskamisvaba köögi põhimõtteid. Tegutsetakse Maidla mõisa teenijatemajas ning töötajad on peamiselt kohalikud inimesed. Ettevõtet iseloomustab huvi ümbritseva looduse ja ajaloo vastu ning soov seda oma külastajatega jagada.
„Soo restoran on võitnud omanäolise ja julge pealehakkamisega klientide südamed,“ ütles osaühingu Maidla Resort tegevjuht Katrily Purga. „ Toetame ümberkaudseid väikseid ärisid, eelistades nende toorainet. Samuti toovad restorani pälvitud tunnustused, sealhulgas Michelini tärn, Raplamaale aina enam ka välismaiseid külalisi. Meie ambitsioon on tõestada, et pisike restoran keset sood saab luua erakordseid tipptasemel elamusi ning olla tõmbenumbriks paljudele.“
Allikas: Silver Gutmann
Parima turundusteona oli finaalis veel Tallinna Fotografiska installatsioon „Live, Love, Stuff“, mis avati 2023. aasta suvel Helsingi kõige vanemas ja populaarsemas kaubamajas Stockmannis. Installatsioon koosnes kaubamaja klientide poolt veebi kirjutatud isiklikest lugudest, mille põhjal lõi tehisaru kaheminutilised esemete võlust jutustavad videod.
Turundusteo eesmärk oli teadvustada soomlastele, et Tallinnas on Fotografiska, ja kutsuda neid külla. Samuti avas Fotografiska Stockmannis pop-up poe, reklaamides oma näitusi ja üritusi. „Jõudsime installatsiooniga enam kui kahe miljoni inimese inforuumi,“ ütles Tallinna Fotografiska brändijuht Jorven Viilik. Sellel oli mõju: 2023. aastal suurenes Fotografiskas Soome külastajate arv võrreldes 2022. aastaga ligi 20%.
Allikas: Silver Gutmann
Konkursile Turismitegu 2024 said esitada saavutusi nii turismiettevõtjad, erialaliidud kui ka sihtkohti esindavad organisatsioonid. Finalistid valis žürii, kus olid esindatud Ettevõtluse ia Innovatsiooni Sihtasutuse turismiosakond, Eesti Turundajate Liit, Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, Eesti Turismi- ja Reisifirmade Liit ning Eesti Hotellide ja Restoranide Liit. Võitjad valis finalistide esitluste põhjal turismikonverentsi publik.
Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse korraldatav üle-eestiline turismikonverents keskendus sel aastal kultuuripärandi rollile turismis ning tõi Viljandisse Ugala teatrisse kokku rohkem kui 300 ettevõtjat, sihtkohtade arendajat ja turismiorganisatsioonide esindajat.
Tutvu ka teiste kandidaatide ja konkursi tingimustega!
Viimati uuendatud
27.09.2024