
Ligipääsetavuse vebinarid turismisektorile
Ligipääsetavuse edendamine on investeering tulevikku
Kustume huvilisi osalema ligipääsetavuse vebinarides, mille eesmärk on tõsta teadlikkust nii eri- ja eristuvate vajadustega külastajatest kui ka ligipääsetavust tagavatest lahendustest.
Sihtrühm
Ootame osalema turismisektoris tegutsevaid ja sellega seotud turismiasjalisi (nii juriidilised isikud kui riigi või kohaliku omavalitsuse üksused), kes soovivad paremini mõista eri- ja eristuvate vajadustega külastajaid ning pöörata enam tähelepanu ligipääsetavuse arendamisele.
Miks osaleda?
Ligipääsetavusest räägitakse aina rohkem ning seda ka turismisihtkohtade ja -teenuste vaatenurgast. Toob ju ka „Turismi pikk vaade 2035“, baseerudes maailmas levinud trendidele, ühe tegevussuunana välja turismiettevõtete ja -toodete ligipääsetavuse parendamise.
Laias laastus tähendab ligipääsetavus turismiobjektide (sh muuseumid, rannad, spaad, atraktsioonid jne), teenuste (sh majutus, toitlustus, transport, giidi- ja aktiivsed teenused) ning info kättesaadavust ja mugavat kasutust kõigi jaoks, sh liikumis-, nägemis-, kuulmis- või kognitiivsete erivajadustega inimestele.
Vaadates erinevaid trende ja ostuotsuseid mõjutavaid tegureid, ei ole küsimus ligipääsetavuse olulisuses, vaid selles, kuidas seda külastajat toetavalt ja ettevõtte jaoks efektiivselt tagada.
Seda kinnitas ka kevadel (2025) Visit Estonia poolt läbi viidud turismisektori ligipääsetavuse uuring, mille järgi enamus vastanuist peab ligipääsetavust oluliseks, ent praktilised sammud jäävad paljude puhul pigem tagasihoidlikuks - seda nii piiratud aja-, raha- ja inimressursside, aga ka ebapiisavate teadmiste tõttu.

Pildi autor: Rasmus Jurkatam
Seminaride korraldus
- Seminarid toimuvad oktoobris igal teisipäeval: 7.10, 14.10, 21.10 ja 28.10 kell 10.00-12.00
- Seminarid toimuvad veebis. Link seminaridega liitumiseks saadetakse pärast osalemissoovi esitamist
- Iga seminar keskendub kindlale teemale, kus tuuakse välja muuhulgas praktilisi soovitusi ligipääsetavuse edendamiseks ja näiteid ning vastatakse osalejate küsimustele
- Seminarid on eesti keeles ning need on osalejatele tasuta
- Esita osalemissoov hiljemalt 1.10.2025. Viide registreerimisankeedile on esitatud edaspidi
- Seminarid salvestatakse
- Seminari ajal esitletakse slaide ligipääsetaval kujul ning seminaride järel jagatakse osalejatega seminaride slaide samuti ligipääsetaval PDF kujul

Pildi autor: Laur Nestor
Seminaride sisu
1. seminar: Ligipääsetav reklaam ja kommunikatsioon turismis
7. oktoober 2025
Enne, kui külastaja teie juurde jõuab, peab ta teie asutuse või sündmuse ka üles leidma. Aga kas leiab? Mida arvestada sotsiaalmeedia, veebilehe ja infomaterjalide loomisel, et need võimalikult oleksid paljudele kättesaadavad ning nähtavad/kuuldavad?
Seminaril uurime:
- Kuidas muuta oma infomaterjalid ja turundus ligipääsetavaks ja lihtsaks
- Mida tähendab ligipääsetavus veebilehel
- Millist infot erivajadusega klient teilt ootab
- Kuidas muuta oma uudiskirjad, sotsiaalmeedia ja trükised ligipääsetavamaks
Vaatame näidete abil, milline on praegu turismiettevõtete info edastamise ligipääsetavus ja õpime nippe, mida saab kohe kasutusele võtta.

Pildi autor: Silver Gutmann
2. seminar: Ligipääsetav füüsiline keskkond turismis
14. oktoober 2025
Olete kunagi mõelnud, kui palju on neid kliente, kes teie asutust kunagi külastada ei saa? Ja kas tänased külastajad tunnevad end teie juures kindlalt, turvaliselt ja mugavalt?
Seminaril räägime:
- Millised detailid on füüsilise keskkonna ligipääsetavaks muutmisel kõige olulisemad
- Kellele on füüsilisest ligipääsetavusest kasu
- Millised on ligipääsetavuse tagamise nipid, mis kohe esimese hooga konti ja rahakotti ei murra, aga aitavad paljusid teie tänaseid ja tulevasi külastajaid
Toome näiteid nii Eestist kui mujalt ning arutame, kuidas vältida tüüpilisi vigu.

Pildi autor: Eiliki Pukk
3. seminar: Ligipääsetavate elamuste pakkumine turismis
21. oktoober 2025
Kuidas luua teenuseid ja tegevusi nii, et igal külastajal oleks võimalik elamusest päriselt osa saada? Olgu ta laps või eakas, liikugu ta joostes või ratastoolis, kogegu maailma nägemise või kuulmise kaudu.
Lisaks sellele, et ligipääsetavus annab kellelegi võimaluse üldse teenust kasutada, võib see pakkuda paljudele teistele põnevust ning uudseid elamusi.
Seminaril uurime:
- Kuidas pakkuda mitmele meelele suunatud elamusi
- Kuidas muuta matkarajad, näitused või interaktiivsed elamused kaasavamaks
- Kuidas tuua füüsiliselt kaugel asuvad esemed külastajale lähemale
Vaatame näiteid meilt ja mujalt.

Pildi autor: Ken Mürk
4. seminar: Ligipääsetav teenindus turismis
28. oktoober 2025
Teenindaja on tihti see, kes loob külastajale esmamulje ning võib külastaja puudulikust füüsilisest ligipääsetavusest hoolimata tagada kliendile suurepärase külastuskogemuse.
Seminaril arutame:
- Kuidas saab lihtsa suhtluse ja õigete võtetega vältida piinlikke olukordi ning pakkuda kõigile meeldivat kogemust
Jagame praktilisi nippe ja kogemuslugusid, mis aitavad teenindajatel ennast kindlamalt tunda, ning õpetame märkama erivajadusi ja suhtlema erivajadusega külastajaga.

Pildi autor: Anete Toming
Seminare viib läbi Ligipääsuke OÜ
Ligipääsuke tegeleb terviklike ligipääsetavate lahenduste loomisega, koolitamise ja nõustamisega – nii digikeskkonnas, füüsilises ruumis, sündmuskorralduses või teeninduses, arvestades erinevate külastajate vajadustega, olenemata inimese east, rahvusest, erivajadusest või puudest.
Ettevõte pakub professionaalseid teadmisi, tuge kui ka praktilisi lahendusi teenuste ja keskkondade ligipääsetavamaks muutmisel. Eesmärgiks on piirduda mitte vaid kehtivate seaduste täitmisega, vaid näidata, kuidas ligipääsetavus loob parema kogemuse kõigile ja annab ettevõtetele konkurentsieelise.
Ligipääsuke on nõustanud ligipääsetavuse tagamist nii moodsates kontorihoonetes kui ka ajaloolistes mõisahoonetes, aidanud luua ligipääsetavaid digilahendusi panganduse, televisiooni ja haridusvaldkonnas; koolitanud töötajaid, olgu nendeks siis hotellide või muuseumite klienditeenindajad või ekskursioone läbi viivad giidid.
Nõuannetes tugineb Ligipääsule rahvusvaheliselt tunnustatud ja testitud parimatele lahendustele ning uute ideede väljatöötamisel kaasatakse vajalikke sihtrühmi.

Pildi autor: Visit Estonia

Viimati uuendatud
12.09.2025