Pärnu coastal accessible hiking roadPildi autor: Evolumina

Ligipääsetavuse vebinarid turismisektorile

Ligipääsetavuse edendamine on investeering tulevikku

Kustume huvilisi osalema ligipääsetavuse vebinarides, mille eesmärk on tõsta teadlikkust nii eri- ja eristuvate vajadustega külastajatest kui ka ligipääsetavust tagavatest lahendustest.

Sihtrühm

Ootame osalema turismisektoris tegutsevaid ja sellega seotud turismiasjalisi (nii juriidilised isikud kui riigi või kohaliku omavalitsuse üksused), kes soovivad paremini mõista eri- ja eristuvate vajadustega külastajaid ning pöörata enam tähelepanu ligipääsetavuse arendamisele. 

Miks osaleda?

Ligipääsetavusest räägitakse aina rohkem ning seda ka turismisihtkohtade ja -teenuste vaatenurgast. Toob ju ka „Turismi pikk vaade 2035“, baseerudes maailmas levinud trendidele, ühe tegevussuunana välja turismiettevõtete ja -toodete ligipääsetavuse parendamise. 

Laias laastus tähendab ligipääsetavus turismiobjektide (sh muuseumid, rannad, spaad, atraktsioonid jne), teenuste (sh majutus, toitlustus, transport, giidi- ja aktiivsed teenused) ning info kättesaadavust ja mugavat kasutust kõigi jaoks, sh liikumis-, nägemis-, kuulmis- või kognitiivsete erivajadustega inimestele.  

Vaadates erinevaid trende ja ostuotsuseid mõjutavaid tegureid, ei ole küsimus ligipääsetavuse olulisuses, vaid selles, kuidas seda külastajat toetavalt ja ettevõtte jaoks efektiivselt tagada.

Seda kinnitas ka kevadel (2025) Visit Estonia poolt läbi viidud  turismisektori ligipääsetavuse uuring, mille järgi enamus vastanuist peab ligipääsetavust oluliseks, ent praktilised sammud jäävad paljude puhul pigem tagasihoidlikuks  - seda nii piiratud aja-, raha- ja inimressursside, aga ka ebapiisavate teadmiste tõttu. 

Klaasseinaga koosolekuruumis vestlevad laua ümber kaks naist ja üks tumedama nahaga mees

Pildi autor: Rasmus Jurkatam

Seminaride korraldus

  • Seminarid toimuvad oktoobris igal teisipäeval: 7.10, 14.10, 21.10 ja 28.10 kell 10.00-12.00 
  • Seminarid toimuvad veebis. Link seminaridega liitumiseks saadetakse pärast osalemissoovi esitamist
  • Iga seminar keskendub kindlale teemale, kus tuuakse välja muuhulgas praktilisi soovitusi ligipääsetavuse edendamiseks ja näiteid ning vastatakse osalejate küsimustele
  • Seminarid on eesti keeles ning need on osalejatele tasuta
  • Esita osalemissoov hiljemalt 1.10.2025. Viide registreerimisankeedile on esitatud edaspidi
  • Seminarid salvestatakse
  • Seminari ajal esitletakse slaide ligipääsetaval kujul ning seminaride järel jagatakse osalejatega seminaride slaide samuti ligipääsetaval PDF kujul 
Lapsed ja naine mängivad suurte klotsidega vaibal Tuuletorni ruumides

Pildi autor: Laur Nestor

Seminaride sisu

1. seminar: Ligipääsetav reklaam ja kommunikatsioon turismis
7. oktoober 2025

Enne, kui külastaja teie juurde jõuab, peab ta teie asutuse või sündmuse ka üles leidma. Aga kas leiab? Mida arvestada sotsiaalmeedia, veebilehe ja infomaterjalide loomisel, et need võimalikult oleksid paljudele kättesaadavad ning nähtavad/kuuldavad?  

Seminaril uurime: 

  • Kuidas muuta oma infomaterjalid ja turundus ligipääsetavaks ja lihtsaks
  • Mida tähendab ligipääsetavus veebilehel
  • Millist infot erivajadusega klient teilt ootab
  • Kuidas muuta oma uudiskirjad, sotsiaalmeedia ja trükised ligipääsetavamaks

Vaatame näidete abil, milline on praegu turismiettevõtete info edastamise ligipääsetavus ja õpime nippe, mida saab kohe kasutusele võtta. 

Naine vaatab arvutist veebilehte

Pildi autor: Silver Gutmann

2. seminar: Ligipääsetav füüsiline keskkond turismis 
14. oktoober 2025

Olete kunagi mõelnud, kui palju on neid kliente, kes teie asutust kunagi külastada ei saa? Ja kas tänased külastajad tunnevad end teie juures kindlalt, turvaliselt ja mugavalt?  

Seminaril räägime:  

  • Millised detailid on füüsilise keskkonna ligipääsetavaks muutmisel kõige olulisemad  
  • Kellele on füüsilisest ligipääsetavusest kasu
  • Millised on ligipääsetavuse tagamise nipid, mis kohe esimese hooga konti ja rahakotti ei murra, aga aitavad paljusid teie tänaseid ja tulevasi külastajaid

Toome näiteid nii Eestist kui mujalt ning arutame, kuidas vältida tüüpilisi vigu. 

suvine lai kõrgete piiretega laudtee rannaroostikus taustal mõned puud ja laht

Pildi autor: Eiliki Pukk

3. seminar: Ligipääsetavate elamuste pakkumine turismis 
21. oktoober 2025

Kuidas luua teenuseid ja tegevusi nii, et igal külastajal oleks võimalik elamusest päriselt osa saada? Olgu ta laps või eakas, liikugu ta joostes või ratastoolis, kogegu maailma nägemise või kuulmise kaudu.

Lisaks sellele, et ligipääsetavus annab kellelegi võimaluse üldse teenust kasutada, võib see pakkuda paljudele teistele põnevust ning uudseid elamusi.  

Seminaril uurime:

  • Kuidas pakkuda mitmele meelele suunatud elamusi
  • Kuidas muuta matkarajad, näitused või interaktiivsed elamused kaasavamaks
  • Kuidas tuua füüsiliselt kaugel asuvad esemed külastajale lähemale 

Vaatame näiteid meilt ja mujalt. 

Keskaegsetes riietes giidiga ekskursioon Tallinna vanalinna tänaval

Pildi autor: Ken Mürk

4. seminar: Ligipääsetav teenindus turismis 
28. oktoober 2025

Teenindaja on tihti see, kes loob külastajale esmamulje ning võib külastaja puudulikust füüsilisest ligipääsetavusest hoolimata tagada kliendile suurepärase külastuskogemuse.  

Seminaril arutame:  

  • Kuidas saab lihtsa suhtluse ja õigete võtetega vältida piinlikke olukordi ning pakkuda kõigile meeldivat kogemust

Jagame praktilisi nippe ja kogemuslugusid, mis aitavad teenindajatel ennast kindlamalt tunda, ning õpetame märkama erivajadusi ja suhtlema erivajadusega külastajaga. 

Kaks eakat inimest räägivad ja naeravad, üks neist istub ja teine seisab tomatitaimede juures

Pildi autor: Anete Toming

Seminare viib läbi Ligipääsuke OÜ

Ligipääsuke tegeleb terviklike ligipääsetavate lahenduste loomisega, koolitamise ja nõustamisega – nii digikeskkonnas, füüsilises ruumis, sündmuskorralduses või teeninduses, arvestades erinevate külastajate vajadustega, olenemata inimese east, rahvusest, erivajadusest või puudest.  

Ettevõte pakub professionaalseid teadmisi, tuge kui ka praktilisi lahendusi teenuste ja keskkondade ligipääsetavamaks muutmisel. Eesmärgiks on piirduda mitte vaid kehtivate seaduste täitmisega, vaid näidata, kuidas ligipääsetavus loob parema kogemuse kõigile ja annab ettevõtetele konkurentsieelise.  

Ligipääsuke on nõustanud ligipääsetavuse tagamist nii moodsates kontorihoonetes kui ka ajaloolistes mõisahoonetes, aidanud luua ligipääsetavaid digilahendusi panganduse, televisiooni ja haridusvaldkonnas; koolitanud töötajaid, olgu nendeks siis hotellide või muuseumite klienditeenindajad või ekskursioone läbi viivad giidid.  

Nõuannetes tugineb Ligipääsule rahvusvaheliselt tunnustatud ja testitud parimatele lahendustele ning uute ideede väljatöötamisel kaasatakse vajalikke sihtrühmi. 

Naine näitab lastele midagi osutades näpuga ja hoides käes tahvelarvutit

Pildi autor: Visit Estonia

Tatjana Koor

Tatjana Koor

Visit Estonia, tootespetsialist