
Teenusedisaini meistriklass 2025
Selle aasta teenusedisaini meistriklassi fookus on äriturismil.
Teenusedisaini meistriklass on neli kuud kestev põhjalik koolitusprogramm, mille käigus teete oma teenuste ja klienditeekonna põhjaliku kaardistuse - mis toimib ja mis ei toimi; analüüsite millised on kliendisegmendid - olemasolevad ja soovitud; loote uue(d) välisturgudele suunatud teenuse(d) koos väärtuspakkumisega. Ja seda kõike koos teenusedisanerist mentoriga, kes pakub tuge ja välist vaadet nii teie teenustele kui klienditeekonnale.
Mõlema grupi parimale projektile preemiafond 5000 eurot!
Miks osaleda?
- Mentoriteks Eesti parimad teenusedisanerid
Iga ettevõte saab partneriks kogenud teenusedisaineri ning koostöös valmib välisturgudele suunatud äriturismiteenuse prototüüp - Praktiline lähenemine
Õpite kasutama teenusedisaini strateegilisi tööriistu, mis võimaldavad parandada kasutajakogemust. - Kontaktvõrgustik
Kohtute teiste ettevõtetega, et jagada kogemust ja võimalus luua tulevikus ühiseid klienditeekondi ühendavaid teenuseid. - Konkreetne tulemus
Meistriklassi lõpuks valmib ettevõttel praktiline prototüüp, mille saate kohe ellu rakendada.
Kuidas hindavad meistriklassi juba osalenud ettevõtted?
"Oskame nüüd asju näha teisiti kui seni, olla põhjalikum ja näha ette. Sisu ja saadud teadmised olid väga praktilised, tänu koolitustele ja mentorile saime uusi teadmisi kohe praktikasse panna."
"Väga praktiline, julgust vajav tegu. Kindlasti kõvasti mugavustsoonist väljatulek. Muudab kogu meie välisturu turunduse ja kommunikatsiooni viisi."
"Oskus vaadata oma teenuseid ja tooteid läbi külastaja silmade. Arusaamine, kui oluline on testida teenust või toodet (eriti kui see on alles arengustaadiumis) läbi süvaintervjuude. Mantra - usalda protsessi - see tõesti toimib. Ära karda riskida ja kastist välja astuda - kui hull idee prototüüpimisega läbi mängida, võib sellest saada uus normaalsus."
"Kõik, mis enne oli tunnetusepõhine (miks, kuidas, mida), sai nüüd reaalselt sõnadesse ja väärtuspakkumiseks."
Meistriklassi sisu
Teenusedisaini meistriklassi ühes grupis on 10-12 turismiettevõtet, igast ettevõttest ootame osalema 2-3 inimest.
Meistriklassi programm kestab 4 kuud ning koosneb avapäevast, disainiauditist, viiest koolituspäevast, iseseisvast tööst koos teenusedisainerist mentoriga ja lõpuseminarist.
Koolituspäevad on üles ehitatud topeltteemandi mudelile:
avasta — kirjelda — arenda — valmista.
Igale koolituspäevale järgneb iseseisev töö, mis on ühtlasi sillaks kahe koolituspäeva vahel. Koolitustel keskendutakse praktilistele äriturismi näidetele.
Koolitused toimuvad Tallinnas, Palo Alto Club'is ja nendes osalemine on ettevõtetele kohustuslik.

Pildi autor: Palo Alto Club
Grupp 1
Teenusedisaini meistriklassi 2025. a esimese grupi koolitusprogramm toimus 12.02. - 11.06.2025. Lõpuseminaril restoranis Ocean 11 tutvustasid kõik osalejad meistriklassis valminud teenuste prototüüpe. Žürii valis võitjaks Via Hansa & Borealise ja nende The Ultimate Sustainability Challenge äriturismiteenuse idee. Võiduga kaasnenud 5000 eurot kavatseb Via Hansa & Borealis kasutada selleks, et timmida reisiprogrammid sügisel lõplikult valmis ning pakkuda neid novembris rahvusvahelisel äriturismi messil IBTM World Barcelonas.
Tutvu lõpuseminari ja võiduideega lähemalt siin.
Esimeses grupis osalesid:
- Estravel
- Käbliku Puhkemajad
- Konverentsimeistrid
- Mercure Tallinn hotell
- Mövenpick Hotell Tallinn
- Ocean 11
- Saarjärve Puhkemaja
- Via Hansa & Borealis
- V Spaa- ja Konverentsihotell
- Vihula Mõis
Grupp 2 ajakava
- 26.08. Avapäev, tutvume teiste ettevõtetega ja teenusedisaineritest mentoritega.
- 27.08. - 08.09 Disainiaudit (maht 20 tundi). Teenusedisainer kaardistab ettevõtte hetkeolukorra ja kitsaskohad.
- 09.09. Koolituspäev 1: inspiratsioonipäev disainilainele jõudmiseks.
- 23.09 Koolituspäev 2: Avasta. Lähme süvitsi kliendi ehk kasutaja "kingadesse", et hilisemas etapis disainida õige teenus õigele sihtgrupile.
- 07.10 Koolituspäev 3: Kirjelda. Milliste probleemide ja kitsaskohtade lahendamisega tuleb tegeleda ning miks on see oluline kliendi vaatest?
- 29.10. Koolituspäev 4: Arenda. Kuidas genereerida uusi ideid, kuidas neist õiged välja valida ning kujundada väärtuspakkumine?
- 11.11 Koolituspäev 5: Valmista. Ideede elluviimine läbi prototüüpimise ja testimise. Kuidas leida oma USP (unique selling point) ja kuidas seda kommunikeerida klientidele läbi storytellingu.
- 09.12 Lõpuseminar. Osalevad ettevõtted tutvustavad meistriklassis välja arendatud turismiteenuste prototüüpe. Žürii poolt edukaimaks hinnatud ettevõte võidab 5000 eurot valminud projekti elluviimiseks!
Teises grupis osalevad:
- Metropol Spa Hotel
- ESTONIA Resort Hotel & Spa
- Hotell Wesset
- Tallinna Sadam (Kruiisiterminal)
- Altmõisa külalistemaja
- Hestia Hotell Strand
- Eesti Kontsert (Saaremaa Ooperipäevad)
- Eesti Rahva Muuseum
- Augustibluus
- Keila-Joa loss Schloss Fall
- Viimsi Artium
- Haapsalu Kultuurikeskus
Keda ootame osalema?
Ootame teenusedisaini meistriklassi osalema vähemalt 3 aastat tegutsenud turismiettevõtteid (AS, OÜ, SA), kelle ärimudeli sisuks on rahvusvaheliste äri- ja konverentsigruppide teenindamine — DMC-d*, PCO-d*, konverentsiruumide pakkujad, hotellid ja vabaaja-programmide pakkujad.
Soovitame ettevõttest kaasata 2-3 tiimi liiget. Osaleval ettevõttel peab olema vähemalt üks turismiteenus või -toode puhkaeestis.ee / visitestonia.com veebis ning soov arendada ja turule tuua uusi äriturismi teenuseid, mis on suunatud rahvusvahelistele äri- ja konverentsigruppidele.
DMC - Destination Management Company. DMC on sihtkoha tervikteenuste pakkuja, kes aitab korraldada kõiki ärireisideks vajalikke teenuseid Eestis ning seob need üheks tervikuks.
PCO - Professional Conference Organizer. PCO on rahvusvaheliste teaduskonverentside korraldaja, kes pakub professionaalseid teenuseid konverentside, kongresside ja teiste suuremahuliste ürituste planeerimisel, korraldamisel ja juhtimisel.
Teenuses osalemise tingimused
- Programmis osalemistasu on 750 eurot + käibemaks. Osalemistasu sisaldab ettevõtte kuni kolmele esindajale meistriklassi programmis osalemist. Osalustasu ei kuulu meistriklassi pooleli jätmisel tagastamisele.
- Ettevõttele/organisatsioonile määratakse vähese tähtsusega abi (VTA) kuni 15 000 eurot, lõplik summa sõltub osalevate ettevõtete arvust. Ettevõtte VTA jääki saate kontrollida Rahandusministeeriumi veebilehelt. Mis on VTA, saate lugeda siit.
- Osaleva ettevõtte maksuvõlg ei tohi olla suurem kui 100 eurot või see on ajatatud.
- Osaleva ettevõtte äritegevus ei tohi olla seotud Venemaaga ega Valgevenega.
Kõigi kandidaatidega toimub lühike veebi-intervjuu, millega hinnatakse ettevõtte motivatsiooni programmis osalemiseks. Lõpliku osalejate valiku teeb EISi turismiosakonna hindamiskomisjon.
Teenusedisaneritest mentorid
Iga ettevõte saab partneriks tipp-tasemel teenusedisaineri, kes koostab ettevõtte disainiauditi ja on kogu meistriklassi ajal osalevale ettevõttele mentoriks nii koolituspäevadel kui ka nende vahelisel ajal (mahus kuni 30 tundi).
- Allan Valm (Digital Elegance)
- Carolina Maia Groisman (CMG Studio)
- Kairi Loomet (Loome Disain)
- Klarika Mäeots Uustal (Ivamuut)
- Kristina Põldots (Erply)
- Liina Kurvits (Curv)
- Madeleine Tults (Trinidad Wiseman)
- Sofía Vega Anza (Velvet)
- Ulvi Vahtra (Warum)
- Veiko Raime (Mobi Lab)
Mis on teenusedisain?
Lisainfo ja küsimused

Teenust kaasrahastab Euroopa Liit.

Pildi autor: EIS
Viimati uuendatud
25.06.2025