
Teenusedisaini meistriklass 2025
Selle aasta teenusedisaini meistriklassi fookus on äriturismil.
Ootame osalema rahvusvahelisi äri- ja konverentsigruppe teenindavaid ettevõtteid — hotellid, vabaaja-programmide pakkujad, DMC-d, PCO-d ja konverentsiruumide pakkujad.
Meistriklass toimub kahes grupis, 1. grupp veebruarist juunini ja 2. grupp augustist detsembrini 2025. Mõlema grupi parimale projektile preemiafond 5000 eurot!
Miks osaleda?
- Mentoriteks Eesti parimad teenusedisanerid
Iga ettevõte saab partneriks kogenud teenusedisaineri ning koostöös valmib välisturgudele suunatud äriturismiteenuse prototüüp - Praktiline lähenemine
Õpite kasutama teenusedisaini strateegilisi tööriistu, mis võimaldavad luua paremat kasutajakogemust. - Kontaktvõrgustik
Kohtute teiste sektoris tegutsevate ettevõtetega, et jagada kogemust ja võimalus luua tulevikus ühiseid klienditeekondi ühendavaid teenuseid. - Konkreetne tulemus
Meistriklassi lõpuks valmib igal ettevõttel praktiline prototüüp, mille saate kohe ellu rakendada.
Meistriklassi sisu
Teenusedisaini meistriklassi ühes grupis on 10-12 turismiettevõtet, igast ettevõttest ootame osalema 2-3 inimest.
Meistriklassi programm kestab 4 kuud ning koosneb avapäevast, disainiauditist, viiest koolituspäevast, iseseisvast tööst koos teenusedisainerist mentoriga ja lõpuseminarist.
Koolituspäevad on üles ehitatud topeltteemandi mudelile:
avasta — kirjelda — arenda — valmista.
Igale koolituspäevale järgneb iseseisev töö, mis on ühtlasi sillaks kahe koolituspäeva vahel. Koolitustel keskendutakse praktilistele äriturismi näidetele.
Koolitused toimuvad Tallinnas, Palo Alto Club'is ja nendes osalemine on ettevõtetele kohustuslik.

Allikas: Palo Alto Club
Ajakava 2025. Grupp 1
- 12.02. Avapäev, tutvume teiste ettevõtetega ja teenusedisaineritest mentoritega.
- 13.02. - 04.03. Disainiaudit (maht 20 tundi). Teenusedisainer kaardistab ettevõtte hetkeolukorra ja kitsaskohad.
- 05.03. Koolituspäev 1: inspiratsioonipäev disainilainele jõudmiseks.
Äriturismi trendid ja innovatsioon sektoris. Ülevaade teenusedisainist ja disainmõtlemisest. Turismiteenuste ligipääsetavus ja kestlike põhimõtete rakendamine teenuste disainimisel.
Koolitajad: Daniel Kotsjuba, Dana Noormets, Harri Moora - 12.03 Koolituspäev 2: Avasta. Lähme süvitsi kliendi ehk kasutaja "kingadesse", et hilisemas etapis disainida õige teenus õigele sihtgrupile. Kasutajauuringute ja saadud info põhjal taipamiste kaardistamine ning empaatiakaartide loomine.
Koolitaja: Daniel Kotsjuba - 09.04 Koolituspäev 3: Kirjelda. Kus ollakse ja milliste probleemide ja kitsaskohtade lahendamisega tuleb tegeleda ning miks on see oluline kliendi vaatest. Koolitusel käsitleme persoonasid ja õpime looma kliendi kasutajateekonda ning teenuseplaani.
Koolitaja: Dan Mikkin - 29.04. Koolituspäev 4: Arenda. Kuidas genereerida uusi ideid, kuidas neist õiged välja valida ning kujundada väärtuspakkumine.
Koolitajad: Kairi Loomet, Kadi Raudsepp. - 14.05. Koolituspäev 5: Valmista. Ideede elluviimine läbi prototüüpimise ja testimise. Kuidas leida oma USP (unique selling point) ja kuidas seda kommunikeerida klientidele läbi storytellingu.
Koolitajad: Veiko Raime, Kristina Põldots, Allan Valm - 11.06 Lõpuseminar. Osalevad ettevõtted tutvustavad meistriklassis välja arendatud turismiteenuste prototüüpe. Žürii poolt edukaimaks hinnatud ettevõte võidab 5000 eurot valminud projekti elluviimiseks!
Ajakava 2025. Grupp 2
- Kandideerimine kuni 31.05
- 26.08. Avapäev, tutvume teiste ettevõtetega ja teenusedisaineritest mentoritega.
- 27.08. - 08.09 Disainiaudit (maht 20 tundi). Teenusedisainer kaardistab ettevõtte hetkeolukorra ja kitsaskohad.
- 09.09. Koolituspäev 1: inspiratsioonipäev disainilainele jõudmiseks.
- 23.09 Koolituspäev 2: Avasta. Lähme süvitsi kliendi ehk kasutaja "kingadesse", et hilisemas etapis disainida õige teenus õigele sihtgrupile.
- 07.10 Koolituspäev 3: Kirjelda. Milliste probleemide ja kitsaskohtade lahendamisega tuleb tegeleda ning miks on see oluline kliendi vaatest?
- 29.10. Koolituspäev 4: Arenda. Kuidas genereerida uusi ideid, kuidas neist õiged välja valida ning kujundada väärtuspakkumine?
- 01.11 Koolituspäev 5: Valmista. Ideede elluviimine läbi prototüüpimise ja testimise. Kuidas leida oma USP (unique selling point) ja kuidas seda kommunikeerida klientidele läbi storytellingu.
- 09.12 Lõpuseminar. Osalevad ettevõtted tutvustavad meistriklassis välja arendatud turismiteenuste prototüüpe. Žürii poolt edukaimaks hinnatud ettevõte võidab 5000 eurot valminud projekti elluviimiseks!
Keda ootame osalema?
Ootame osalema vähemalt 3 aastat tegutsenud turismiettevõtteid (AS, OÜ, SA), kelle ärimudeli sisuks on rahvusvaheliste äri- ja konverentsigruppide teenindamine — DMC-d*, PCO-d*, konverentsiruumide pakkujad, hotellid ja vabaaja-programmide pakkujad.
Soovitame ettevõttest kaasata 2-3 tiimi liiget. Osaleval ettevõttel peab olema vähemalt üks turismiteenus või -toode puhkaeestis.ee / visitestonia.com veebis ning soov arendada ja turule tuua uusi äriturismi teenuseid, mis on suunatud rahvusvahelistele äri- ja konverentsigruppidele.
DMC - Destination Management Company. DMC on sihtkoha tervikteenuste pakkuja, kes aitab korraldada kõiki ärireisideks vajalikke teenuseid Eestis ning seob need üheks tervikuks.
PCO - Professional Conference Organizer. PCO on rahvusvaheliste teaduskonverentside korraldaja, kes pakub professionaalseid teenuseid konverentside, kongresside ja teiste suuremahuliste ürituste planeerimisel, korraldamisel ja juhtimisel.
Teenuses osalemise tingimused
- Programmis osalemistasu on 750 eurot + käibemaks. Osalemistasu sisaldab ettevõtte kuni kolmele esindajale meistriklassi programmis osalemist. Osalustasu ei kuulu meistriklassi pooleli jätmisel tagastamisele.
- Ettevõttele/organisatsioonile määratakse vähese tähtsusega abi (VTA) kuni 15 000 eurot, lõplik summa sõltub osalevate ettevõtete arvust. Ettevõtte VTA jääki saate kontrollida Rahandusministeeriumi veebilehelt. Mis on VTA, saate lugeda siit.
- Osaleva ettevõtte maksuvõlg ei tohi olla suurem kui 100 eurot või see on ajatatud.
- Osaleva ettevõtte äritegevus ei tohi olla seotud Venemaaga ega Valgevenega.
Kõigi kandidaatidega toimub lühike veebi-intervjuu, millega hinnatakse ettevõtte motivatsiooni programmis osalemiseks. Lõpliku osalejate valiku teeb EISi turismiosakonna hindamiskomisjon.
Teenusedisaneritest mentorid
Iga ettevõte saab partneriks tipp-tasemel teenusedisaineri, kes koostab ettevõtte disainiauditi ja on kogu meistriklassi ajal osalevale ettevõttele mentoriks nii koolituspäevadel kui ka nende vahelisel ajal (mahus kuni 30 tundi).
- Allan Valm (Digital Elegance)
- Carolina Maia Groisman (CMG Studio)
- Helen Susan Selirand (Trinidad Wiseman)
- Kairi Loomet (Loome Disain)
- Klarika Mäeots Uustal (Ivamuut)
- Kristina Põldots (Erply)
- Liina Kurvits (Curv)
- Madeleine Tults (Trinidad Wiseman)
- Sofía Vega Anza (Velvet)
- Ulvi Vahtra (Warum)
- Veiko Raime (Mobi Lab)
Mis on teenusedisain?
Lisainfo ja küsimused

Teenust kaasrahastab Euroopa Liit.

Allikas: EIS
Viimati uuendatud
19.02.2025