Teenusedisaini meistriklass 2025
Selle aasta teenusedisaini meistriklassi fookus on äriturismil.
Ootame osalema rahvusvahelisi äri- ja konverentsigruppe teenindavaid ettevõtteid — hotellid, vabaaja-programmide pakkujad, DMC-d, PCO-d ja konverentsiruumide pakkujad.
Meistriklass toimub kahes grupis, 1. grupp veebruarist juunini ja 2. grupp augustist detsembrini 2025. Mõlema grupi parimale projektile preemiafond 5000 eurot!
Miks osaleda?
- Mentoriteks Eesti parimad teenusedisanerid
Iga ettevõte saab partneriks kogenud teenusedisaineri ning koostöös valmib välisturgudele suunatud äriturismiteenuse prototüüp - Praktiline lähenemine
Õpite kasutama teenusedisaini strateegilisi tööriistu, mis võimaldavad luua paremat kasutajakogemust. - Kontaktvõrgustik
Kohtute teiste sektoris tegutsevate ettevõtetega, et jagada kogemust ja võimalus luua tulevikus ühiseid klienditeekondi ühendavaid teenuseid. - Konkreetne tulemus
Meistriklassi lõpuks valmib igal ettevõttel praktiline prototüüp, mille saate kohe ellu rakendada.
Meistriklassi sisu
Teenusedisaini meistriklassi ühes grupis on 12 turismiettevõtet, igast ettevõttest ootame osalema 2-3 inimest.
Meistriklassi programm kestab 4 kuud ning koosneb avapäevast, disainiauditist, viiest koolituspäevast, iseseisvast tööst koos teenusedisainerist mentoriga ja lõpuseminarist.
Koolituspäevad on üles ehitatud topeltteemandi mudelile:
avasta — kirjelda — arenda — valmista.
Igale koolituspäevale järgneb iseseisev töö, mis on ühtlasi sillaks kahe koolituspäeva vahel. Koolitustel keskendutakse praktilistele äriturismi näidetele.
Koolitused toimuvad Tallinnas, Palo Alto Club'is ja nendes osalemine on ettevõtetele kohustuslik.
Allikas: Palo Alto Club
Ajakava 2025
- 12.02. Avapäev, tutvume teiste ettevõtetega ja teenusedisaineritest mentoritega.
- 13.02. - 04.03. Disainiaudit (maht 20 tundi). Teenusedisainer kaardistab ettevõtte hetkeolukorra ja kitsaskohad.
- 05.03. Koolituspäev 1: inspiratsioonipäev disainilainele jõudmiseks.
Äriturismi trendid ja innovatsioon sektoris. Ülevaade teenusedisainist ja disainmõtlemisest. Turismiteenuste ligipääsetavus ja kestlike põhimõtete rakendamine teenuste disainimisel.
Koolitajad: Daniel Kotsjuba, Dana Noormets, Harri Moora - 12.03 Koolituspäev 2: Avasta
Lähme süvitsi kliendi ehk kasutaja "kingadesse", et hilisemas etapis disainida õige teenus õigele sihtgrupile. Kasutajauuringute ja saadud info põhjal taipamiste kaardistamine ning empaatiakaartide loomine.
Koolitaja: Daniel Kotsjuba - 09.04 Koolituspäev 3: Kirjelda
Kolmanda koolituspäeva eesmärk on jõuda arusaamiseni, kus ollakse ja milliste probleemide ja kitsaskohtade lahendamisega tuleb tegeleda ning miks on see oluline kliendi vaatest. Koolitusel käsitleme persoonasid ja õpime looma kliendi kasutajateekonda ning teenuseplaani.
Koolitaja: Dan Mikkin - 29.04. Koolituspäev 4: Arenda
Neljanda koolituspäeva eesmärk on anda osalejatele praktilised võtted, kuidas genereerida uusi ideid, kuidas neist õiged välja valida ning kujundada väärtuspakkumine.
Koolitajad: Kairi Loomet, Kadi Raudsepp. - 14.05. Koolituspäev 5: Valmista
Viimase koolituspäeva eesmärk on anda teadmised ja oskused oma ideede ellu viimiseks läbi prototüüpimise ja testimise. Kuidas leida oma USP (unique selling point) ja kuidas seda kommunikeerida klientidele läbi storytellingu.
Koolitajad: Veiko Raime, Kristina Põldots, Allan Valm - 11.06 Lõpuseminar. Osalevad ettevõtted tutvustavad meistriklassis välja arendatud turismiteenuste prototüüpe. Žürii poolt edukaimaks hinnatud ettevõte võidab 5000 eurot valminud projekti elluviimiseks!
Keda ootame osalema?
Ootame osalema vähemalt 3 aastat tegutsenud juriidilisi isikuid (AS, OÜ, SA, MTÜ), riigiasutusi ja kohaliku omavalitsuse üksuseid, kelle ärimudeli sisuks on rahvusvaheliste äri- ja konverentsigruppide teenindamine — DMC-d*, PCO-d*, konverentsiruumide pakkujad, hotellid ja vabaaja-programmide pakkujad.
Soovitame ettevõttest kaasata 2-3 tiimi liiget. Osaleval ettevõttel peab olema vähemalt üks turismiteenus või -toode puhkaeestis.ee / visitestonia.com veebis ning soov arendada ja turule tuua uusi äriturismi teenuseid, mis on suunatud rahvusvahelistele äri- ja konverentsigruppidele.
DMC - Destination Management Company. DMC on sihtkoha tervikteenuste pakkuja, kes aitab korraldada kõiki ärireisideks vajalikke teenuseid Eestis ning seob need üheks tervikuks.
PCO - Professional Conference Organizer. PCO on rahvusvaheliste teaduskonverentside korraldaja, kes pakub professionaalseid teenuseid konverentside, kongresside ja teiste suuremahuliste ürituste planeerimisel, korraldamisel ja juhtimisel.
Teenuses osalemise tingimused
- Programmis osalemistasu on 750 eurot + käibemaks. Osalemistasu sisaldab ettevõtte kuni kolmele esindajale meistriklassi programmis osalemist. Osalustasu ei kuulu meistriklassi pooleli jätmisel tagastamisele.
- Ettevõttele/organisatsioonile määratakse vähese tähtsusega abi (VTA) kuni 15 000 eurot, lõplik summa sõltub osalevate ettevõtete arvust. Ettevõtte VTA jääki saate kontrollida Rahandusministeeriumi veebilehelt. Mis on VTA, saate lugeda siit.
- Osaleva ettevõtte maksuvõlg ei tohi olla suurem kui 100 eurot või see on ajatatud.
- Osaleva ettevõtte äritegevus ei tohi olla seotud Venemaaga ega Valgevenega.
Kõigi kandidaatidega toimub lühike veebi-intervjuu, millega hinnatakse ettevõtte motivatsiooni programmis osalemiseks. Lõpliku osalejate valiku teeb EISi turismiosakonna hindamiskomisjon.
Teenusedisaneritest mentorid
Iga ettevõte saab partneriks tipp-tasemel teenusedisaineri, kes koostab ettevõtte disainiauditi ja on kogu meistriklassi ajal osalevale ettevõttele mentoriks nii koolituspäevadel kui ka nende vahelisel ajal (mahus kuni 30 tundi).
- Allan Valm (Digital Elegance)
- Carolina Maia Groisman (CMG Studio)
- Helen Susan Selirand (Trinidad Wiseman)
- Kairi Loomet (Loome Disain)
- Klarika Mäeots Uustal (Ivamuut)
- Kristina Põldots (Patchstack)
- Liina Kurvits (Curv)
- Madeleine Tults (Trinidad Wiseman)
- Sofía Vega Anza (Velvet)
- Ulvi Vahtra (Warum)
- Veiko Raime (Mobi Lab)
Mis on teenusedisain?
Lisainfo ja küsimused
Teenust kaasrahastab Euroopa Liit.
Allikas: EIS
Viimati uuendatud
30.01.2025