
Eesti rohesihtkohad säravad edulugude finaalkonkursil
Lõppkonkursile pääsesid Saaremaa, Pärnu ja Lahemaa lood
Rahvusvaheline kestlikku turismi arendav organisatsioon Green Destinations valis TOP100 eduloo seast finaalkonkursile Green Destinations TOP100 Story Award 36 inspireerivamat edulugu ning nende seas on ka kolme Eesti rohesihtkoha lood. Parimate sekka pääsesid Lahemaa, Pärnu ja Saaremaa.
Visit Lahemaa kandideerib kultuuri ja traditsiooni kategoorias. Lahemaa edulugu räägib sellest, kuidas mahajäetud mereäärsed militaaralad muudeti kestliku turismi sihtkohaks. Endiste suletud militaartsoonide ümbersünni tarvis loodud strateegia keskseks elemendiks sai Hara allveelaevabaas, mida arendasid eraettevõtted koostöös rahvuspargi ja pärandiasutustega. Koristati prügi, stabiliseeriti hooned, rajati jalutusteed ja paigaldati viidad ning käivitati giidiga ekskursioonid. Samas muutus Suurpea sõjaväelaager noorte loodud kunstinstallatsioonide ja ajutiste sündmuste platvormiks.
Visit Pärnu on nomineeritud kategoorias, mida võiks eesti keelde tõlkida kui „kogukonna jõud“ või „õitsvad/arenevad kogukonnad“ (thriving communities). Pärnumaalaste eduloo nimega Ferrum Romanticus (tõlkes Romantiline Raud) eesmärk oli meelitada pikkadel, külmadel ja pimedatel aegadel mererannikule külastajaid ja tõsta kohalike elanike aktiivsust ning muuta piirkond (Tõstamaa) valgusinstallatsioonide abil atraktiivsemaks ja elavamaks. Nii tärkas idee paigutada oma suured töömasinad – mis talvel tavaliselt seisavad jõude – maapiirkonna teede äärde ja kaunistada need tuledega, et avalikkus saaks neid nautida. Valgusinstallatsioonid, mis loodi olemasolevaid ressursse kasutades ja kohaliku kogukonna kaasabil, elavdasid piirkonda pimedal ja külmal hooajal.
Visit Saaremaa püüab võitu äri ja turunduse kategoorias. Saaremaa eduloo peakangelane on ettevõtja ja kaubamärgi „Saaremaa Mahemunad“ asutaja Tanel Tang, kes, loobus Tallinna kiirest elutempost, et rajada Salmele mahekanala 1500 vabapidamisel kanaga. Tema eesmärk oli toota kõrgekvaliteedilisi, sertifitseeritud mahemune ausal ja läbipaistval viisil. Vaatamata pandeemiale jätkas Tanel oma tööd ja jagas oma teekonda avatult sotsiaalmeedias. Tema jälgijaskond kasvas kiiresti. 2022. aastal, kui ettevõte oli pankroti äärel ja pangad keeldusid edasisest toetusest, käivitas Tanel uuendusliku kampaania „digikanade“ põhjal, kasutades NFC-tehnoloogiat. Ta kogus kogukonna toel 63 000 eurot, mis päästis farmi ja võimaldas avada Salmel kohviku Salme Saia.
Green Destinations TOP100 Story Awardi auhinnatseremoonia toimub märtsis Euroopa suurimal turismimessil ITB Berlin.

Viimati uuendatud
29.10.2025
