
Teenusedisaini meistriklassi võitja Viimsi Artium pöörab näo ärituristi poole
Ärituristile pakutakse Eesti loodust, kultuuri ja nüüdisaegset arhitektuuri ühendavat kogemust
Turismiettevõtete teenusedisaini meistriklassi kaheksanda lennu võitis Viimsi Artium oma uudse teenuseideega, kus loodus, kultuur ja arhitektuur on seotud ühtseks äriturismiteenuseks.
Meistriklassi kaheksas hooaeg oli taaskord äriturismi fookusega. Turismiettevõtted õppisid kasutama teenusedisaini kui strateegilise juhtimise tööriista ning iga ettevõte sai partneriks tipptasemel teenusedisaineri, kellega koostöös sündis välisturgudele suunatud uus või oluliselt täiendatud äriturismiteenuse prototüüp. Samuti sõnastasid ettevõtted selge välisturgudele suunatud väärtuspakkumise.
9. detsembril toimus Pärnus Hestia Hotel Strandis, kes oli ise samuti meistriklassis osales, programmi lõpuüritus, kus kõik 12 meistriklassis osalenud ettevõtet (fotol) esitlesid žüriile oma äriturismiteenuse prototüüpe ja väärtuspakkumisi.
Žürii otsusel viis võidu ja 5000 eurot tulevikuväetist koju Viimsi Artium. Žürii liige Ave Pill kiitis laureaadi julgust eristuda ja paista konkurentide seast silma. Samuti oskust teha väga head storytellingut, märkides, et Viimsi Artiumil on potentsiaali jõuda väga kaugele. „On lootust tugevale äriturismi kasvule ja vundamendiks edasistele arengutele,“ märkis ta.
Teine žürii liige, Eesti Konverentsibüroo turundusjuht Riine Tiigi hinnangul oli Viimsi Artiumi kui konverentsitoote jaoks kõige kõvem pähkel, kuidas saada rahvusvaheline konverentsiklient Tallinna kesklinnast välja Viimsisse tulema ehk nii-öelda see, kuidas eristuda Tallinna kesklinna sündmuspaikadest ja konverentsihotellidest. „Oli rõõm tõdeda, et Viimsi Artiumi tiim jõudis meistriklassis selgelt eristuvate ja ainulaadsete lahendusteni, mis on samas ka loovad ja trendikad ning kindlasti meeldivad ka rahvusvahelistele äriklientidele. Nagu esitluses mainiti, et on suured konverentsipäringud juba realiseerumas,“ sedastas Riine.

Pildi autor: Interact
Uurisime ka võitjatiimi enese käest, mis kannustas neid meistriklassi tulema, millist kasu sellest saadi ning mida kujutab endast nende võiduidee. Vestlusringis osalesid Viimsi Artiumi juht Andreas Väljamäe, turundus- ja kommunikatsioonijuht Gerli Nõmm (fotol keskel) ning sotsiaalmeedia spetsialist ja sisulooja Mari Marta Makarov (fotol vasemal).
Esmalt, Viimsi Artiumi tiim, soovin teile veelkord palju õnne Visit Estonia teenusedisaini meistriklassi võidu puhul. Enne kui teile võidu toonud idee juurde minna, küsiksin, et mis ajendas teid oma organisatsiooniga teenusedisaini meistriklassi tulema?
Aitäh õnnesoovide eest! See võit on meie jaoks väga oluline ja annab kinnituse, et liigume õiges suunas.
Viimsi Artiumil on olnud algusest peale väga suur potentsiaal. Oleme haruldane kooslus ürgsest loodusest, põhjamaisest arhitektuurist ja inspireerivast kultuurist. Tajusime aga, et see väärtus ei ole veel täielikult rahvusvahelise ärikliendini jõudnud. Meistriklassi tulime selge eesmärgiga luua Viimsi Artiumist rahvusvaheliselt atraktiivne äriturismi sihtkoht, kus loodus, kultuur ja arhitektuur töötavad ühtse tervikuna.
Soovisime mõista, kuidas kujundada teenus, mis kõnetaks äriklienti emotsionaalsel tasandil ja kuidas teha seda viisil, mis säilitab meie identiteedi, kuid avab ukse uutele sihtgruppidele. Tänu meistriklassi programmile ja meie mentorile Kadi Raudsepale (fotol paremal) jõudsime lahenduseni, mis teeb just seda.

Pildi autor: Interact
Millega te ei osanud meistriklassi tulles kohe arvestada ja mis pakkus suurima üllatuse?
Meid hoiatati, et meistriklass tuleb intensiivne ja ajamahukas, aga meid üllatas kui põnev ja mitmetahuline teenusedisain tegelikult on. See ei ole pelgalt ideede genereerimine, vaid iseenda tugevuste ja nõrkuste tunnistamine ning oma kliendi ja tema vajaduste süvitsi tundma õppimine.
Millist praktilist kasu te oma ettevõtte jaoks programmist saite?
Kõige olulisem võit on meie jaoks selge ja otse allikast pärinev arusaam sellest, mida rahvusvaheline äriklient tegelikult otsib. Kogemusintervjuudest rahvusvaheliste konverentside korraldajatega saime teada, et klient otsib eelkõige erilise atmosfääriga meeldejäävat asukohta, personaalset ja paindlikku teenindust, rätseplahendusi, mis loovad väärtust just tema sündmusele ning originaalset networkingut soodustavat keskkonda. Kõik need võimalused on Viimsi Artiumis olemas ja just nendele tugevustele rõhusime ka oma teenuste prototüüpi üles ehitades.
Samuti õppisime oma tugevusi ja arengukohti tundma ning kuidas oma väärtust “pakendada”. Tänuväärne on see, et õpitud teenusedisaini tööriistu saame edaspidi kasutada ka juba iseseisvalt järgmiste teenuste arendamisel.

Pildi autor: Rauno Liivand/Viimsi Artium
Disainite meistriklassis väga põneva äriturismi teenuse (või peaks ütlema teenused?), mis eristus ja paistis hästi silma ning teenis žüriilt üsna üksmeelse võidu. Prototüübitud teenuse märksõnadeks on networking, ebaharilikud „spaad“, metsakoosolek, kunstigalerii, jalgpall ja tennis ning loodusmatk. Kirjeldage palun oma ideed lähemalt. Kust niisugune mõte tuli? Kas usute, et sedalaadi äriturismiteenuse järele on turul nõudlust?
Me soovime luua ärikliendile kogemuse, mis ühendab Eesti looduse, kultuuri ja kaasaegse arhitektuuri, pakkudes nii omanäolisi networkingu ja koostöövõimalusi kui ka tõeliselt värskendavaid pause.
Viimsi Artium asub vaid 20-minutilise autosõidu kaugusel Tallinna kesklinnast, Lubja maastikukaitseala serval, keset Karulaugu terviserada, mis sisaldab ajalooliselt põnevaid maamärke, nagu Viimsi Kuradikoobas, Põhjakonna trepp ja ajaloolised sõjaväe kütusemahutid. Ühes kütusemahutis asub erakordse arhitektuuriga Viimsi Artiumi tünnigalerii.
Prototüüp näeb ette lihtsalt läbitavat looduse- ja ajalootuuri, mida külaline saab avastada koos oma äripartneriga. Lihtsalt skänni QR-kood ja saa osa meeldejäävast seiklusest nii kirjas kui helis. See on suurepärane networkingu võimalus ja ühtlasi ka võimalus eraldumiseks ülitundlikule kliendile, kes otsib pausi intensiivse konverentsipäeva vahele.
Samuti plaanime luua võimaluse metsakoosolekuteks. Läbirääkimised käivad, et rajada meie välialadele koosolekukuplid, mis pakuvad inspireerivat meeskonnatöö ruumi keset loodust, aga samas kaitstud ilmastiku eest.
Prototüübi keskseks pärliks on Viimsi Artiumi tünnigalerii (fotol), mille esimesel korrusel saab keset kunstinäitust suhteid luua ja mõtteid vahetada ning teisele korrusele valmib omanäoline audiovisuaalne elamus ehk helispaa.
Rahvusvaheline äriklient otsib tänapäeval eristuvaid ja meeldejäävaid kohti ning Viimsi Artium pakub seda kõike. Vaid lühikese autosõidu kaugusel avaneb maailm, kus loodus, arhitektuur ja kultuur jutustavad ainulaadset Eesti lugu.

Pildi autor: Viimsi Artiumi kogu
Millal võiksid välisturistid Viimsi Artiumi uusi äriturismiteenuse(id) kogeda?
Meil on meil plaanis üsna konkreetsed sammud: esimene Klaar modulaarne koosolekuruum on plaanis avada aprillis, hetkel on käsil sobiva mudeli ja asukoha valimine. QR-koodidega varustatud terviserada võiks külastajatele avatud olla juba mais, pakkudes interaktiivset ja harivat kogemust looduses.
Tünnigalerii helispaa jaoks vajaliku tehnoloogia integreerimine on kavandatud juunikuusse, et luua ainulaadne keskkond, kus kunst, loodus ja innovatsioon kohtuvad. Samal ajal jätkub turundus- ja müügimaterjalide arendamine.
Seda kõike tehes on eesmärk luua Viimsi Artiumist koht, mis ei ole lihtsalt sündmuspaik, vaid inspireeriv keskkond, kus kultuur, loodus ja kaasaegne tehnoloogia loovad unikaalse elamuse igale külastajale.
Meistriklassi võiduga kaasnes preemia 5000 eurot. Mille jaoks plaanite võiduraha kasutada?
Võiduraha investeerime otse teenuse arendamisse. Eelkõige Tünnigalerii teisele korrusele helispaa loomisse ja Viimsi Artiumi loo jutustamisesse QR-koodidega virtuaaltuuri näol.
Visit Estonia äriturismi teenusedisaini meistriklassi kaheksanda lennu vilistlased on Metropol Spa Hotel, Estonia Resort Hotel & Spa, Hotell Wesset, Tallinna Sadam (Kruiisiterminal), Altmõisa külalistemaja, Hestia Hotell Strand, Eesti Kontsert (Saaremaa Ooperipäevad), Eesti Rahva Muuseum, Augustibluus, Keila-Joa loss Schloss Fall, Viimsi Artium ja Haapsalu Kultuurikeskus.

Pildi autor: Viimsi Artiumi kogu
Viimati uuendatud
17.12.2025
