
Visit Estonia sõnumistrateegiast valmisid kompaktsed kokkuvõtted
It’s about time turundussõnumid nüüd olemas ka lühiformaadis
Visit Estonial on valminud kaks uut sõnumistrateegia kokkuvõtet – üks äri- ja teine puhkuseturismi suunitlusega. Kokkuvõtted leiab turismiprofi lehelt Visit Estonia brändi turundusmaterjalide alt.
EISi turismi fookusvaldkonna juht Orvika Reilend selgitab, mida need kokkuvõtted endast kujutavad ja miks neid on vaja.
Orvika, räägi mõne sõnaga lahti, mis tingis sõnumistrateegia kokkuvõtete koostamise.
Visit Estonia. It´s about time turundussõnumite strateegia loodi 2020. aastal. Kui varem keskenduti turunduses Eesti sihtkohtadele, siis sõnumistrateegia abil hakkasime rääkima lugusid ja tutvustama elamusi. Elamusi, mis on märkimisväärsed, meeldejäävad ja eelkõige kestlikud. Sõnumistrateegia sai loodud kasutamiseks kõigile neile, kes Eestit välisriikides turundavad – Visit Estonia, DMOd, ettevõtjad, konverentsikorraldajad jne.
Pärast viit aastat kasutamist mõistsime, et strateegiadokument on liiga pikk ning võib-olla praktikas ka veidi keeruline ja raskesti mõistetav. Olles ise seda kolleegidega pikalt kasutanud, oskasime näha strateegiadokumendi kitsaskohti ja arenguvajadusi. Ja nagu iga strateegia vajab regulaarset seiret ja uuendamist, võtsime meiegi ette sõnumistrateegia uuendamise. Kuna soovime, et seda hakkaksid DMOd ja ettevõtjad rohkem kasutama, siis kaasasime uuendusprotsessi workshoppide kaudu nemadki.
Valminud kokkuvõtted on strateegia uuendatud lühivormid – üks lõpptarbijale ja teine ärituristile suunatud. Kokkuvõtted sisaldavad lühikirjeldust strateegiast ning kõige kaalukamaid ja löövamaid jutupunkte, millega Eestit müüa.
Millistes tegevustes võiks sõnumistrateegiat kasutada?
Strateegiat saab väga hästi kasutada erinevates reklaami- ja müügitegevustes: kampaaniates, digireklaamides, messidel ja kontaktüritustel Eestist rääkides.
Rõhume sõnumistrateegias kompaktsusele, et Eestisse on lihtne tulla ja siin on lihtne ringi reisida. Kõik on lähedal ja vahemaad on väikesed.
Lisaks on strateegias olulisel kohal aeg. Aeg on meie kalleim vara ja me kõik soovime seda tähendusrikkalt kasutada. Eesti on sihtkoht, mis pakub mitmekesist ja vaheldusrikast reisielamust väikesel pinnal. Siin kulgeb aeg külastaja valitud tempos.
Niisiis toetavad “Estonia. It’s about time” kontseptsiooni Eesti väiksus, kompaktsus ja eriilmelisus – small in size but big in experience – võimalus lühikese ajaga kogeda paljut või nautida aja kulgemist aeglaselt reisides (slow travel).
Toon mõned näited.
Kuna Eesti on väike ja kõik on lähedal, jääb rohkem aega looduses viibimiseks. Väikesed vahemaad tähendavad rohkem matkaradu, rohkem kogemusi ühe päeva jooksul. Kümne minutiga lennujaamast rabasse on sõnum, mida ei saa müüa ükski teine sihtkoht Põhja-Euroopas.
Või siis Eestile iseloomulik hõre asustustihedus, mis tähendab ruumi, vaikust ja eraldatust, on oluline argument paljudele turistile, aga eriti just loodusreisijatele, kes otsivad crowd-free sihtkohti. Sõnumid nagu space to breathe või time to reflect kõnetavad neid kindlasti.
Kolmanda näitena toon välja meie viienda aastaaja, mis on andnud meile väga tugeva eristumisvõimaluse, sest teised riigid end ju fifth season’iga ei turunda. Lisaks haakub viies aastaaeg ideaalselt sõnumistrateegia ajakontseptsiooni ja -loogikaga. Viies aastaaeg on Eesti turismiettevõtjatele justkui looduse poolt antud unikaalne toode – midagi, mida konkurentidel ei ole.

Pildi autor: Leon Metsallik
Kas kokkuvõtted on jätk või tulemus sel sügisel toimunud sõnumistrateegia töötubadele, mida viis läbi strateegia autor Ryan Tym?
Just nimelt, kokkuvõtted on tulemus sügisel toimunud Visit Estonia sõnumistrateegia töötubadele, mis toimusid eraldi nii Visit Estonia enda tiimile, DMOdele kui ka ettevõtjatele. Töötubades tutvustas Ryan 2020. aastal loodud strateegiat, tõi välja selle kitsaskohad ja muudatusettepanekud. Töötubades said osalejad kaasa mõelda, kuidas sõnumstrateegiat kasutada ja milliseid müügiargumente see loob.
Plaanime kindlasti sõnumistrateegiaga edasi tööd teha, see ei ole juba lõpuni viidud protsess. Edasi peab see kasutust leida mitte ainult Visit Estonias, vaid ka partnerite, DMOde ja ettevõtjate seas. Seega teeme tööd sellega, et ka kõik teised selle strateegia omaks võtaksid ja kasutama hakkaksid.

Pildi autor: Leon Metsallik
Viimati uuendatud
01.12.2025
