Atraktsioonide ekspordivõimekuse arenguprogramm
Tõstame atraktsioonide võimekust ekspordiks mõeldud turismitoodete arendamisel
Arenguprogramm on mõeldud turismisektoris tegutsevatele atraktsioonidele, kes juba teadlikult pakuvad turismitooteid väliskülastajatele ning kellel on huvi väliskülastajate osakaalu ja nähtavust välisturgudel suurendada ning teha koostööd rahvusvaheliste edasimüüjatega.
Sihtgrupp
- Teemapargid
- Linnused ja lossid
- Elamus- ja teaduskeskused
- Suuremad temaatilised muuseumid
- Aktiivseid tegevusi pakkuvad külastuskeskused
- Mõisakompleksid, mis ei paku vaid majutust ja toitlustust
Ootame kandideerima vähemalt 2 aastat tegutsenud juriidilisi isikuid (AS, OÜ, SA, MTÜ), riigiasutusi ja kohaliku omavalitsuse üksuseid, kes pakuvad külastajale meelelahutuslikke ja/või harivaid tegevusi ning elamusi.
Sisu ja tulemused
- Programmis osaleb kokku 14 atraktsiooni, igast atraktsioonist ootame osalema kahte inimest, kellest vähemalt üks on juhtival positsioonil või otsustusõigusega turunduse ja/või tootearendusega seotud teemadega. Vähemalt üks esindaja osaleb kogu programmis (sh võtab osa kõikidest seminaridest ja juhendamise kohtumistest), et tagada info liikumine ja eesmärkide saavutamine.
- Programm kestab kokku 4 kuud ja koosneb virtuaalsest avaseminarist, viiest praktilisest töötoast ja individuaalsest koostööst personaalse juhendajaga.
- Programmi tulemusena valmib atraktsioonil ekspordiplaan ja järgmise kuue kuu tegevuskava koos riskide analüüsiga.
- Töötubade vahelisel ajal toetab atraktsiooni arendustegevusi 10-12 tunni ulatuses personaalne juhendaja.
- Igas töötoas esineb praktik, kes jagab õppetunde ja kasulikke soovitusi reaalsest kogemusest ekspordi arendamisest välisturgudel.
- Kõik töötoad on ühepäevased ja toimuvad Tartus.
Allikas: Virgo Haan
Ajakava
Virtuaalne avaseminar Zoomis 20. detsembril kell 10-12.30. Osalevad kõik atraktsioonid ja programmi eksperdid, saame omavahel tuttavaks, räägime programmist ja eesootavast.
1. Töötuba "Võimalused ja väljakutsed" 9.01 - koolitaja Indrek Maripuu
Keskendume trendide, välisturgude eripärade, konkurentide ja eeskujude uurimisele ja analüüsimisele, et selle alusel teha strateegilisi otsuseid sihtturgude, toodete ja segmentide osas defineerides ekspordiambitsiooni ja eesmärgid.
2. Töötuba "Väärtuspakkumine ja klienditeekond" 22.01 - koolitaja Ülle Puustusmaa
Keskendume valitud prioriteetsele segmendile suunatud väärtuspakkumise ja klienditeekonna kujundamisele. Loome sihtturule ja segmendile kohandatud väärtuspakkumise, klienditeekonna ja uurime parimaid viise eristumiseks.
3. Töötuba "Turundusstrateegia ja partnerlus" 11.02 - Kadi Elmeste
Arendame turundusstrateegiat, sh sõnumi- ja kanalistrateegiat, et tagada väärtuspakkumise jõudmine sihtgrupini. Lisaks käsitleme partnerluse ja koostöö temaatikat ning tuvastame võimalused tootearenduslikuks ja turunduslikuks koostööks eksporditegevuste võimendamiseks.
4. Töötuba "Digiturundus ja AI rakendamine" 5.03 - Katrin Vilimaa-Otsing
Digitaalne kuvand ja leitavus on tänapäeval usaldusväärsuse garant. Töötoas käsitleme uusimaid digiturunduse trende ja platvorme ning tutvustame kasulikke tööriistu turundusanalüütika ja sisuloome optimeerimiseks. Samuti uurime AI rakendamise võimalusi tõstmaks digiturunduse taset nähtavuse ja turunduse tulemuslikkuse parandamiseks.
5. Töötuba "Turundusplaan ja kokkuvõte" 19.03 - Kadi Elmeste
Keskendume turundusplaani koostamisele ja tegevuste planeerimisele. Käsitleme ka turundustegevuste mõõdikuid ja riskide hindamist. Päeva lõpus teeme kokkuvõtted ja vaatame üle, mida on vaja veel teha ekspordiplaanide viimistlemiseks ja tagasisidestamisele esitamiseks.
Pärast viimast töötuba saab ekspordiplaanidele tagasisidet ning need juhendajate soovituste põhjal lõpetada.
Tutvu arenguprogrammi ekspertidega SIIN
Teenuses osalemise tingimused
- Atraktsioon või selle vähemalt üks turismiteenus või -toode on esindatud ingliskeelsel visitestonia.com veebilehel.
- Ettevõtte lepinguliste töötajate arv aastaringselt on minimaalselt 3 ning SA ja MTÜs minimaalselt 1.
- Ettevõtte vähese tähtsusega abi (VTA) jääk vähemalt 4300 eurot. VTA jääki saab kontrollida Rahandusministeeriumi veebilehelt.
- Ettevõtte majandusaasta aruanne ja maksudeklaratsioonide esitamise kohustus on nõuetekohaselt täidetud ning maksu- ja maksevõlg koos intressidega ei ole suurem kui 100 eurot või see on ajatatud.
- Ettevõtte äritegevus ei tohi olla seotud Venemaaga ega Valgevenega.
- Ettevõtte suhtes ei ole algatatud likvideerimise-, sundlõpetamise või pankrotimenetlust ega tehtud pankrotiotsust.
- Ettevõttel on Green Key või mõni muu sarnane kestlik märgis või kes on läbinud kestliku turismi sammuseadja või kes on kehtestanud ettevõttes kestlikkuse poliitika ja tegevused ning avalikustanud need enda kodulehel.
Programmis osalemise tasu ettevõtte kohta on 390 eurot+KM. Osalustasu sisaldab kahe esindaja osalemist programmi töötubades, toitlustust, töövahendeid ja eksperdi individuaalset juhendamist. Osalustasu ei kuulu programmi poolelijätmisel tagastamisele.
Atraktsioonide ekspordivõimekuse arenguprogrammi kandideerimise tähtaeg on 10.12.2024 kell 23:45. Kõigi kandidaatidega toimub veebi teel lühike intervjuu, mille käigus saadakse lähemalt tuttavaks ning hinnatakse sobivust ja motivatsiooni programmis osalemiseks. Pärast kandideerimise lõppu teeb osalejate lõpliku valiku EISi turismiosakonna hindamiskomisjon.
Allikas: Virgo Haan
Kandideerimine arenguprogrammi on avatud!
Lisainfo ja küsimused
Visit Estonia partneriks atraktsioonide ekspordivõimekuse arenguprogrammi elluviimisel on BDA Consulting OÜ.
Teenust kaasrahastab Euroopa Liit.
Allikas: EIS
Viimati uuendatud
20.11.2024