Tõnu TunnelPildi autor: Maidla Nature Restort Poku majake

Elamusmajutuse ekspordivõimekuse arenguprogramm

Tõstame elamusmajutuse ettevõtete teadlikkust ja võimekust väliskülastajatele mõeldud turismitoodete arendamisel ja turundamisel

Sihtrühm

Turismisektoris tegutsevad elamusmajutust pakkuvad ettevõtted (AS või OÜ), kes juba teadlikult pakuvad elamusmajutuse teenust väliskülastajatele ning kellel on huvi ja valmisolek veelgi suurendada väliskülastajate osakaalu ning ettevõtte nähtavust välisturgudel.

Elamusmajutuse all peetakse silmas majutust mõisas, lossis, puudel olevates või parvmajades, tuulikutes, kuplites, igludes, temaatilistes majutusettevõtetes jne.

Sisu ja tulemused

  • Programmi ootame kokku 13-15 elamusmajutust pakkuvat ettevõtet.
  • Igast ettevõttest ootame osalema kaht inimest, kellest vähemalt üks on juhtival positsioonil või otsustusõigusega turunduse ja/või tootearendusega seotud teemades. Vähemalt üks esindaja osaleb terves programmis (sh võtab osa kõikidest seminaridest ja juhendamise kohtumistest), et tagada info liikumine ja eesmärkide saavutamine.
  • Programm kestab kuni 5 kuud.
  • Programm koosneb virtuaalsest avaseminarist, viiest praktilisest töötoast ja individuaalsest koostööst juhendajaga.
  • Avaseminar toimub 8. septembril kell 10.00-13.15 veebis.
  • Töötoad toimuvad väljaspool Tallinna. Täpsemad asukohad on välja toodud edaspidi iga töötoa sisu kirjelduse juures.
  • Kõik töötoad on ühepäevased.
  • Igas töötoas esineb praktik, kes jagab õppetunde ja kasulikke soovitusi reaalsest kogemusest ekspordi arendamisest välisturgudel.
  • Töötubade vahelisel ajal toetab organisatsiooni arendustegevusi 10-12 tunni ulatuses personaalne juhendaja.
  • Programmi tulemusena  valmib organisatsioonil ekspordiplaan ja järgmise kuue kuu tegevuskava koos riskide analüüsiga. 
  • Programmis osalemise tasu organisatsiooni kohta on 340 eurot. Osalustasu sisaldab kahe esindaja osalemist programmi töötubades, toitlustust, töövahendeid ja eksperdi individuaalset juhendamist.
  • Osalustasu ei kuulu programmi poolelijätmisel tagastamisele.
Maidla Nature Villa KASEKE

Pildi autor: Priidu Saart

Ajakava

8. september – Virtuaalne avaseminar Zoomis kl 10-13.15
Osalevad elamusmajutuse ettevõtjad ja programmi eksperdid. Saame tuttavaks ja räägime eesootavast – sisu, tegevused, tööriistad, ajakava. Käsitleme elamusmajutuse sihtturge, nende eripärasid, ootuseid, vajadusi, käitumismustreid, mõjutavaid tegureid.

1. töötuba: Trendid väliskülastaja tarbijakäitumises ja turismis. Väärtuspakkumine
Koolitaja Indrek Maripuu
17. september (Hotell Tartu)

Keskendume turismitrendide ja väliskülastaja ootuste mõtestamisele. Arutleme, kuidas kasutada trende (sh analüüsides neid AI abil) välisturule väärtuspakkumise loomiseks ning kohandamiseks konkreetsele sihtrühmale. Töötoa käigus loome erinevaid versioone väliskülastajale suunatud väärtuspakkumisest. Süveneme külastaja mõistmisesse läbi personade ja empaatiakaartide ning sõnastame väärtuspakkumise. Töötoa külalisesinejaks ja praktikuks on Iglupark.

2. töötuba: Väliskülastaja klienditeekond ja partnerlus
Koolitaja Ülle Puustusmaa              
2. oktoober (Vihula mõis)

Analüüsime põhjalikult väliskülalise klienditeekonna etappe. Kaardistame kliendi tegevusi erinevates etappides ning vaatame, mida teadlik teenusepakkuja saab igas klienditeekonna etapis ära teha, et teekond oleks sujuv. Käsitleme ka partnerlust väliskülastajale teenuse pakkumisel ja seda eelkõige tootearenduse ja väärtuspakkumise täiustamise vaates. Loome valitud välisturu sihtgrupile paketi prototüübi, kuhu on kaasatud ka potentsiaalseid partnerid eesmärgiga pakkuda edasimüügiks reisiettevõttele. Töötoa külalisesinejaks ja praktikuks on Vihula mõis.

Vihula mõis

Pildi autor: Priidu Saart

Pildi autor: Visit Estonia

3. töötuba: Välisturgude ja turundusstrateegia. Tehisintellekti rakendamine
Koolitaja Kadi Elmeste
15. oktoobril (Fra Mare Thalasso Spa, Haapsalu)

Jätkame turundusstrateegia arendamisega valitud sihtturule ja segmendile. Käsitleme ühisturunduse ja ristturunduse võimalusi ressursside optimeerimiseks välisturgudel nähtavuse saavutamiseks. Loome sõnumi- ja kanalistrateegia, et tagada väärtuspakkumise jõudmine sihtgrupini kõige mõjusamal viisil. Vaatame, kuidas saab kommunikatsioonis kasutada Eesti brändi sõnumistrateegiat. Praktik keskendub töötoas AI tööriistade kasutamisele ja rakendamisele turundusstrateegia, kommunikatsiooni ja sõnumite loomisel.

4. töötuba: Digiturundus, mõõdikud ja nähtavus välisturgudel
Koolitaja Katrin Vilimaa-Otsing
5. november (asukoht Fra Mare Thalasso Spa, Haapsalu)

Keskendume sellele, kuidas jõuda oma toote või teenusega sihtrühmani rahvusvahelistel turgudel hästi läbimõeldud digistrateegiaga. Käsitleme nii strateegilise digiturunduse põhimõtteid kui ka praktilisi oskusi, mida on vaja välisturgudele suunatud kanalite valikul, sõnumi kohandamisel, reklaamiplatvormide seadistamisel ja tulemuste mõõtmisel. Lisaks analüüsime konkurentide tegevusi ja kaardistame välisturgudel seni kasutamata võimalused. Külalisesinejaks ja praktikuks töötoas on Maidla Nature Resort, kellelt kuuleme, kuidas on ühe eduka elamusmajutuse brändi puhul rahvusvahelist haaret praktiliselt kasvatatud.

5. töötuba: Välisturgude sisenemise tegevuskava ja kokkuvõte
Koolitaja Kadi Elmeste
20. november (Hotell Tartu)

Viimases töötoas keskendume turunduse tegevuskava viimistlemisele, eelarvestamisele ning väliste ja sisemiste riskide hindamisele. Vaatame üle, mida on vaja veel teha ekspordistrateegia täiendamiseks ja tagasisidestamiseks esitamiseks, võrgustume ning jagame kogemusi osalejate vahel. Praktikuks ja külalisesinejaks on Hektor Konteinerhotell.

Teenuses osalemise tingimused

  • Ettevõtte (OÜ/AS) lepinguliste töötajate arv on minimaalselt 3.
  • Ettevõtte või selle vähemalt üks turismiteenus või -toode on esindatud ingliskeelsel Visitestonia.com veebilehel. 
  • Ettevõtte on tegutsenud soovituslikult vähemalt 2 aastat.
  • Organisatsiooni vähese tähtsusega abi (VTA) jääk on vähemalt 4987 eurot. VTA jääki saab kontrollida  Rahandusministeeriumi veebilehel.
  • Organisatsiooni majandusaasta aruanne ja maksudeklaratsioonide esitamise kohustus on nõuetekohaselt täidetud ning maksu- ja maksevõlg koos intressidega ei  ole suurem kui 100 eurot või on see ajatatud.
  • Organisatsiooni äritegevus ei tohi olla seotud Venemaa ega Valgevenega.
  • Organisatsiooni suhtes ei ole algatatud likvideerimise-, sundlõpetamise- või pankrotimenetlust ega tehtud pankrotiotsust.
  • Organisatsioon on läbinud kestliku turismi sammuseadja või organisatsioonil on Green Key või mõni muu sarnane kestlik märgis või on organisatsioonis kehtestatud kestlikkuse poliitika ja tegevused ning need on organisatsiooni kodulehel avalikustatud.   

Kõigi kandidaatidega toimub veebi teel lühike intervjuu, mille põhjal hinnatakse ettevõtte sobivust ja motivatsiooni programmis osalemiseks. Kandideerimisperioodi järel teeb osalejate lõpliku valiku Visit Estonia hindamiskomisjon, misjärel teavitatakse kandidaate tulemustest.  

Majake puu otsas

Pildi autor: Silver Gutmann

Lisainfo ja küsimused

Tatjana Koor

Tatjana Koor

Visit Estonia tootespetsialist

Teenust kaasrahastab Euroopa Liit

Teenust kaasrahastab Euroopa Liit

Visit Estonia partneriks loodusturismi ekspordivõimekuse arenguprogrammi elluviimisel on BDA Consulting OÜ