
Konverents Roheline Laine
Kestlikkus ilma rohepesu ja valehäbita - 22. aprillil 2025 Vabamus
Kutsume ettevõtjaid ja juhte ärikonverentsile Roheline Laine, kus ühendame Eesti ja rahvusvahelise teooria ning praktika, et leida kestliku ettevõtluse vallas selged ja toimivad lahendused. Konverentsil keskendume sellele, kuidas eelkõige turismi- ja loomemajanduse ettevõtted saavad edukalt navigeerida kestlikkuse väljakutsete keskel, vältida rohepesu ning leida tasakaal majandusliku kasu ja keskkonnateadliku tegutsemise vahel. Eesti ja rahvusvahelised eksperdid jagavad oma kogemusi ja teadmisi, et aidata ettevõtetel jõuda käegakatsutavate eesmärkideni ning kujundada tõeliselt jätkusuutlik ärimudel.
Kestlikkus ei ole vaid trend või regulatiivne kohustus – see on strateegiline võimalus ettevõtetele, kes soovivad püsida konkurentsis, luua pikaajalist väärtust ning vastata kasvavatele ootustele aususe ja läbipaistvuse osas.
Päeva jooksul toimuvad inspireerivad ettekanded, praktilised arutelud ja töötoad, mis annavad selged suunised ning tööriistad, et viia kestlikkuse põhimõtted teadlikult ja strateegiliselt oma äritegevusse.
Konverents on mõeldud ettevõtjatele ja juhtidele, kes soovivad püsida konkurentsis, leida uuenduslikke lahendusi ning liikuda kindlalt edasi oma jätkusuutlikkuse teekonnal. Eelkõige on sündmus suunatud turismi- ja loomemajanduse ettevõtetele, kuid väärtuslikke teadmisi ja praktilisi suuniseid saavad ka kõik teised, kelle jaoks kestlik äritegevus on oluline.
Konverents toimub 22. aprillil Vabamus, osaleda saab ka veebi teel. Kohapeal osalemine maksab 25 eurot, veebi teel osalemine 15 eurot.

Allikas: EIS
Kellele on konverents mõeldud?
Konverents on mõeldud ettevõtjatele ja juhtidele, kes soovivad püsida konkurentsis, leida uuenduslikke lahendusi ning liikuda kindlalt edasi oma jätkusuutlikkuse teekonnal. Eelkõige on sündmus suunatud turismi- ja loomemajanduse ettevõtetele, kuid väärtuslikke teadmisi ja praktilisi suuniseid saavad ka kõik teised, kelle jaoks kestlik äritegevus on oluline.
Konverents kõnetab ettevõtjaid, kes:
- Soovivad paremini mõista kestlikkuse regulatsioone ja rohedirektiive ning nende mõju oma ettevõttele
- Otsivad viise, kuidas kestlikkust selgelt, ausalt ja veenvalt oma klientidele ja partneritele kommunikeerida
- Tahavad teada, kuidas kestlik äritegevus võib olla konkurentsieelis, mitte ainult kohustus
- Huvituvad praktilistest tööriistadest ja lahendustest rohepesu vältimiseks
- Otsivad inspiratsiooni ja parimaid rahvusvahelisi praktikaid kestliku brändi arendamisel
Üritus toob kokku eksperdid, ettevõtjad ja valdkonna eestvedajad, kes jagavad oma teadmisi ja kogemusi kestliku ettevõtluse edendamisest. Päeva jooksul toimuvad ettekanded, arutelud ja praktilised töötoad, mis aitavad ettevõtjatel leida selge tee kestlikkuse ja vastutustundliku majandamise suunas.

Allikas: EIS
Konverentsipäeva peateemad
Roheväidete korrektne esitamine
Jagame uusimat seadusandlusest tulenevat teavet, kuidas oma kestliku arengu võitudest korrektselt rääkida
Brändi kestlikkus
Kuidas ettevõtted saavad oma brändi kestlikkust teadlikult ja läbipaistvalt kommunikeerida
Praktilised töötoad
Juhised ja lahendused kestlikkuse rakendamiseks ettevõtluses. Kestlikkuse integreerimine ärimudelisse ja praktilised sammud läbi töötubade
22. aprill ajakava
Kestlikkus ilma rohepesu ja valehäbita
9.30 – 10.00
Registreerumine, tervitusamps ja kohv
10.00 – 10.15
Konverentsi avamine ja päevajuhi tervitus
Melissa Korjus, päevajuht
10.15 – 10.45
Kuidas roheväidete rägastikus leida õige tee?
Kadri Koemets, Kliimaministeeriumi rohereformi osakonna nõunik
Anname ülevaate roheväidete direktiivi ettepanekust ning selgitame, milliseid aspekte peavad ettevõtted arvestama keskkonnaga seotud väidete esitamisel. Käsitleme ka seda, kuidas sõnastada väiteid nii, et need oleksid tarbijatele selged ja tõesed.
10.45 – 11.30
Inspireerimise jõud jätkusuutlikus muutuses
Jonathan Lang, Interlinked.Agency brändistrateeg
Üle 20-aastase brändingu ja turunduse kogemusega Jonathan Lang näitab, kuidas kaasahaaravad narratiivid võivad muuta jätkusuutlikkuse abstraktsetest kontseptsioonidest tegelikeks muutusteks. Tema ettekanne demonstreerib, et autentne lugude jutustamine aitab ettevõtetel ületada lõhe rohelubaduste ja sisulise tegevuse vahel, kaasates samal ajal kõiki huvirühmi. Tegelike näidete kaudu näitab Lang, kuidas mõjuvõimsad narratiivid võivad käivitada organisatsioonilisi muutusi ja inspireerida tõelist pühendumist jätkusuutlikkusele.
11.30 – 11.40
Paus
11.40 – 12.10
The power of positive messaging to drive behaviour change / Positiivse sõnumi jõud käitumisharjumuste muutmiseks
Ryan Tym, Lanterni asutaja ja direktor
Kuidas saaksime paremini edendada vastutustundlikku turismi maailmas, kus paljude reisijate kõige jätkusuutlikum tegu on hotellitoas tule kustutumine? Ryan tutvustab väljakutseid ja võimalusi, millega sektor seisab silmitsi jätkusuutliku reisimise ümberpositsioneerimises, kasutades positiivseid sõnumeid teadlikuma külastajate käitumise edendamiseks.
12.20 – 13.00
Paneelarutelu: Honesty as a business model / Ausus kui ärimudel
Katriin Hunt, arutelu moderaator, KAGU kaasasutaja ja produtsent, Turundajate Liidu juhatuse liige
Rayan Tym, Lanterni asutaja ja direktor
Jonathan Lang, Interlinked Agency brändistrateeg
Kadri Koemets, Kliimaministeeriumi rohereformi osakonna nõunik
13.00 – 14.00
Lõunapaus
14.00 – 15.30
Töötoad (saab osaleda ainult kohapeal)
Töötuba 1: Jätkusuutliku sõnumi edastamise komistuskivid ja praktilised strateegiad
Ryan Tym, Lanterni asutaja ja direktor *töötuba on inglise keeles
90-minutiline sessioon on loodud aitamaks turismiprofessionaalidel luua tõhusat jätkusuutlikkuse sõnumit. Sessioon käsitleb levinud komistuskive (sealhulgas negatiivset sõnumiedastust ja iganenud käitumismustreid) ning tõestatud taktikaid (sealhulgas positiivset raamistamist ja utsitusteooriat), mida illustreeritakse parimate näidete ja harjutustega. Osalejad lahkuvad päriselt elluviidavate ideedega, kuidas inspireerida reisijaid jätkusuutlikuma käitumise suunas.
Töötuba 2: Sildade ehitamine visioonist tegelikkuseni
Jonathan Lang, Interlinked Agency brändistrateeg
Interaktiivne töötuba, mis keskendub organisatsiooniliste muutuste juhtimisele läbi praktilise probleemilahenduse. Osalejad jagatakse ühiste eesmärkidega gruppidesse, et uurida, kuidas tõhusalt organisatsioonides muutusi ellu viia.
Töötuba 3: Keskkonnajuhtimissüsteemid ja ökomärgised
Maria Plink, Keskkonnaagentuuri peaspetsialist ja Tatjana Rõõm, Keskkonnaagentuuri Ecolabel and EMAS spetsialist
Interaktiivne töötuba keskendub kahele peamisele valdkonnale – turismile ja loomeagentuuridele – pakkudes praktilist lähenemist keskkonnajuhtimissüsteemide ja EL ökomärgise rakendamisele.
15.30 – 15.45
Paus
15.45 – 16.00
Päeva kokkuvõte
Esinejate tutvustused ja detailsema info konverentsi kohta leiad SIIT
Viimati uuendatud
03.03.2025