
Miljonite jälgijatega juutuuberi IShowSpeed'i kiire külaskäik Eestisse
Milline oli Visit Estonia panus?
IShowSpeed külastas Eestit ja teisi Balti riike seoses oma Euroopa turneega, millest ta teavitas avalikkust 5. juulil. Tema eesmärk on reisida erinevates riikides ja tutvustada neid oma miljonitele jälgijatele. Eelmise nädala keskel võttis tema taustatiim ühendust Baltikumi turismi arendavate organisatsioonide, sealhulgas Visit Estoniaga Eestist, et saada abi visiidi korraldamisel.
Visit Estonia aitas seejärel organiseerida kogu kohapealse programmi. Esmalt said valitud IShowSpeedile nii-öelda giidid: Andrei Zevakin (fotol paremal) Eestis väga tuntud sisuloojana ja Grete Griffin (fotol vasemal), kel on eestlasena väga palju ameeriklastest jälgijaid. Tegevused planeerisime koos Grete ja Andreiga. Riigi vaatest soovisime näidata ägedaid kohti, põnevaid tegevusi ning tutvustada meie tehnoloogiat – sellest rääkis peaminister Kristen Michal, lisaks toodi vahepeal süüa Starshipi robotkulleriga. Terve külastuse vältel kandis Speed Eesti jalgpallikoondise sinist särki.
Lähtusime muuhulgas sellest, et Speedi peamine jälgijaskond on ameeriklased ning USA on Eesti jaoks turismi vaatest kasvav turg. Mõistagi oli sedavõrd lühikese külastuse planeerimisel vaja lähtuda nii ligipääsetavusest kui turvalisusest. Viimasest tulenevalt jäi viimasel hetkel ära Tallinna vanalinna külastus, mis asendati Noblessneris saunatamise ajal tulnud mõttega minna aiaga piiratud alale driftima ja Ameerika jalgpalli legendi Robert Griffin III-ga kohtuma. Suur tänu kõigile, kes selle nii kiiresti ära aitasid korraldada!

Pildi autor: Kaarel Kõvatu (keskel)
Visiidi vältel oli kõige toimuvaga kursis ka politsei, kes aitas täiendavalt turvalisust tagada. Kogu turvameeskonna tegutsemine oli väga professionaalne ja kõrgel tasemel.
Laiemalt vaadates on iga meediakajastus, intervjuu või striim üksikuna väike, aga need kokku kujundavad avalikkuse hoiakuid ja suurendavad tuntust. Eesti kui reisisihtkoha edu ei põhine ainult kaunitel vaadetel või lennuühendustel, vaid ka sellel, kui nähtavad ja atraktiivsed oleme rahvusvahelises meedias. Just seetõttu on Visit Estonia üks olulisi ülesandeid tagada, et Eestit kajastataks inspireerivalt ja meeldejäävalt. Iga sihtkoht võitleb samade reisijate tähelepanu eest ja eriti praegusel reisimise kõrghooajal on oluline olla nähtav. Kui sind pole pildil, pole sind ka valikute seas. Kasutame alati võimalust, kui Eesti satub väga suure jälgijaskonnaga suunamudija või mõjuka rahvusvahelise väljaande plaanidesse.
IShowSpeedil on eri sotsiaalmeediaplatvormidel jälgijaid üle 79 miljoni, neist 70% USAst. Eilse (15. juuli) otseülekande Eesti osa vaatas üle 1,9 miljoni unikaalse vaataja. Väärtust lisab ka järelkaja sotsiaalmeedias: juba praegu on levimas sadu klippe, mis pärinevad striimist ja mil on sadu tuhandeid vaatamisi.
Meie ülesanne on näidata, mida siin teha, mida näha, ja miks just Eesti on väärt paik maailmas. Nii tugevneb Eesti kuvand, kasvab teadlikkus meist ja huvi meie vastu. Sellist teadlikkust võib teistpidi nimetada ka julgeoleku loomiseks pehmete vahenditega. Seejuures ainus Visit Estonia rahaline kulu oli seotud transpordi ja turvalisuse tagamisega. Eesti, Läti ja Leedu maksid kolme peale lennu, lisaks olid Visit Estonial kulud turvalisuse tagamiseks. Kokku läksid need Visit Estoniale maksma ca 30 000 eurot. Rohkem muid kulutusi ei olnud.

Pildi autor: Stenbocki maja/Riigikantselei
Viimati uuendatud
16.07.2025