
Mis on digitaliseerimine?
Digitaliseerimine on loomulik osa meie igapäevasest tööst – nii tööprotsesside haldamisel, kliendisuhtluses, kui ka andmete salvestamisel ja analüüsil
EISi turismiosakond (Visit Estonia) toetab Eesti turismiettevõtteid digitaliseerimisel, pakkudes nõustamist ja rahalisi toetusi tarkvarade kasutuselevõtuks ja omavaheliseks integreerimiseks. Eesmärk on aidata ettevõtetel nutikalt kasvada ja pakkuda külastajatele paremat teenust.
Digitaliseerimine ei ole eraldiseisev tegevus, vaid loomulik osa igapäevasest tööst. See puudutab kõike – teenuste hinnastamist, broneerimist, tööprotsesside korraldamist, info ja andmete kogumist ning analüüsi, aga ka suhtlust külalistega.
Miks digitaliseerida?
- Vähem käsitööd ja rohkem aega sisulisteks tegevusteks – ilma digilahendusteta on broneeringute ja ressursside haldamine ajamahukas.
- Sujuvamad tööprotsessid – digilahendused aitavad igapäevatööd korraldada kiiremini ja mugavamalt, tekib võimalus infot ühiselt hallata erinevatest asukohtadest.
- Targem ressursikasutus – saad paremini planeerida ruume, personali ja muid ressursse.
- Paremad andmed ja otsused – kui kogud ja analüüsid andmeid, saad teha teadlikumaid otsuseid ja suunata turundust täpsemalt.
- Kvaliteetsem külastajakogemus – digitaliseeritud külastajateekond aitab pakkuda sujuvamat ja personaalsemat teenust.
Kuigi digilahenduste kasutuselevõtt võib tähendada harjumuste muutmist, loob vabanev aeg uusi võimalusi – rohkem aega külalistele ja ettevõtte arendamiseks.
Eesti soovib olla tuntud kui tark ja uuenduslik sihtkoht. Digitaliseerimine aitab turismiettevõtetel sellesse panustada ja samal ajal ise kasvada.
Turismi digitaliseerimise 4 fookust
- Äriprotsessid ja ressursihaldus – siin tekivad algandmed, mida kasutatakse liidestustega edasistes tööprotsesside etappides ja eri tarkvarades. See on teenusepakkuja igapäevane töökeskkond.
- Külastajateekond – online-broneerimine, check-in ja check-out ja muu, mis lõpptarbijale välja paistab ja kuhu andmed võetakse liidestustega ressursihalduse tarkvaradest.
- Elamused – VR tuurid ja audiogiidid jms ehk digitaliseeritud turismiteenused, kus tehnoloogia on inimese rolli üle võtnud.
- Turundus – koduleht, Google, Tripadvisor, sotsiaalmeedia ehk kõikvõimalikud digiturunduse kanalid.

Pildi autor: Visit Estonia
Teenused, toetused ja infopäevad
Kui digitaliseeritud on Eesti turismiettevõtted?
Miks ei saa kõiki Eesti turismiteenuseid reaalajas lihtsalt ja kiirelt broneerida?
Paljude Eesti turismiettevõtete ressursside info (nt majutustoad, seminariruumid, kanuud, saunad, töötajate tööaeg, broneeringute andmed jms) on digitaliseerimata. Seetõttu on teenusepakkujate ressursside ja broneeringutevoo haldamine käsitöörohke ja ajakulukas. Ja kuna puuduvad digitaliseeritud kujul algandmed ressursside saadavuse kohta, siis puudub ka võimalus suunata andmeid lõpptarbijatele online-broneerimiskeskkondadesse.
Nii on hetkel kõigi elamuste broneerimiseks sageli vaja teha mitmeid telefonikõnesid ja vahetada mitmeid e-kirju. Kui aga vajalike ressursside info oleks digitaliseeritud, siis saaks neid elamusi suunata reaalajas broneeritavaks online kanalitesse. See omakorda säästaks palju aega nii elamuste pakkujatel kui ka tulevastel külastajatel.
2021. aasta kevadel uurisime Eesti turismisektorilt nende poolt kasutatavate digilahenduste kohta. Küsitluse eesmärk oli kaardistada turismiettevõtete digitaalsete lahenduste kasutamine ja saada ülevaade peamistest takistustest ettevõtete digitaliseerituse tõstmisel. Selgus, et vaid 23% ettevõtetest kasutab ressursside ja broneeringute haldamiseks eraldi tarkvara.

Pildi autor: Visit Estonia
Omal käel kuulamiseks ja vaatamiseks
Õppevideod: mis on digitaliseerimine?
Kaheksa videot tutvustavad digiteerimist ja digitaliseerimist, andmepõhiste äriotsuste tegemist, küberhügieeni ja digitaliseerimise projekti juhtimist.
Digitaliseerimise teekaart
Digitaliseerimise teekaart - mis see on ja miks seda on vaja? Lauri Antalainen (Digiwise OÜ)
Küberturvalisus ehk ITL-i kübertugi
Kuidas kaitsta paremini ettevõtte andmeid, kliente ja raha?
Digitaliseerimisest Äripäeva turismitunnis
Sari Sopanen, Ave Pill, saadet juhtis Gregor Alaküla
Tarkvaralahendusi tutvustav infoseminar 27.10.2023
I osa: Bidrento, Touringery, Moder, Bouk, BHRS
Tarkvaralahendusi tutvustav infoseminar 27.10.2023
II osa: HotelBuddy, Eestispaad, TravelGuider, Matkad, Lydian.Venue

Abiks digiturundajatele
Lisainfo ja küsimused

Viimati uuendatud
04.09.2025