
Visit Estonia tootekataloogid on abiks nii reisikorraldajatele ja -planeerijatele kui sihtkohtadele
Temaatilised tootekataloogid turismiprofessionaalidele
Visit Estonia ingliskeelsest turismiprofi veebist leiab inspiratsiooni nurgakese nimelise lehe, kuhu on teemade kaupa koondatud tootekataloogid. Tootekataloogide idee autor on Visit Estonia äriturunduse meeskond ning teostajateks kliendisuhete juht Piret Koodi ja B2B toote projektijuht Kadri Koor.
Pireti sõnul on kataloogid mõeldud reisikorraldajale või ettevõtte reisiplaneerijale, kes vajavad teemapõhiseid kontakte või ka mõnikord ideid, et mis tegevusi ja teenuseid saab Eestis kasutada.
Kataloogid on inglise keeles ja neid on praegu 16: premium-klassi majutus; golfiväljakud; ratsutamise/sõitmise võimalused; hariduslikud programmid; Eesti kohad kunstientusiastidele; kestlikud tegevused gruppidele; talvetegevused; Tallinna ööelu; unustamatud majutuskohad; vabas õhus einestamise võimalused; tegevused peredele; hariduslikud programmid noortele; tegevused loodused; piirkondlikud peab-nägema-ja-kogema tegevused gruppidele; joogaretriidid ja Tallinna ostlemiskaart.
Piret räägib, et nendest kataloogidest on enim abi reisikorraldajatel, nii Eestis kui eriti just võõrsil, kes oma klientidele reise kokku panevad. Kataloogides välja pakutu sobib pigem väiksematele gruppidele, meeskondadele või ka näiteks töökollektiividele. Iga temaatiline kataloog hõlmab just selles valdkonnas teenuseid pakkuvaid ettevõtteid ning iga teenusepakkuja juurest leiab lühikirjelduse, foto ja kontaktid.
Kui kõik kataloogid kokku võtta, siis katavad need tervet Eestit.
Piret: „Kaardistasime Kadriga teenusepakkujate info teemade kaupa. Lähtusime sealjuures sellest, et pakutavad teenused oleksid mõeldud (ka) välisturistile ehk tegu oleks väliskülastajaid teenindavate ettevõtetega. See tähendab seda, et igal tootekataloogi jõudnud ettevõttel on oma teenuste kohta info kodulehel (vähemalt) ingliskeelsena ning külaline saab reisi planeerimisel suhelda ja kohapeal teenust tarbida (vähemalt) inglise keeles.“
Kust on tulnud tootekataloogide teemad?
Piret selgitab, et teemad tulid elust enesest – kohtumiste ja päringute kaudu. „Kontaktüritustel ja muudel sündmustel, kus Visit Estonia inimesed osalevad, küsiti meilt järjepanu samade teemade kohta. Näiteks luksuslike majutusvõimaluste kohta. Mida lastega pere Eestis teha saab, kus saab ratsutada, mida tiimiga teha jne. Arutasime, kuidas meil endal oleks kõige parem seda infot jagada ning mis oleks info edastamiseks sobilik formaat ja asukoht. Ehk siis kataloogid lõime Kadriga ennekõike seetõttu, et neid on meil ja Visit Estonia turujuhtidel oma tööks vaja. Kuna materjalid on avalikud ja Visit Estonia ingliskeelsel turismiprofi lehel vabalt kättesaadavad, jagame katalooge heameelega ka kõigi teistega,“ ütleb Piret.
Piret ise räägib tootekataloogidest kohtumistel ettevõtetega: „Tutvustan, et meil on sellised infomaterjalid kokku pandud, mis on kõigile kättesaadavad ja kui külastaja mõnel sellisel teemal pöördub ettevõtte poole, siis võib vabalt neid materjale edasi saata või siis vajadusel ise sealt kontakte otsida.“
Visit Estonia turujuhtidelgi on kõnealused kataloogid igapäevases kasutuses: materjale jagatakse nii B2B uudiskirjades, suheldes reisikorraldajatega kontaktüritustel, workshoppidel ja FAM-reiside järel, vastates päringutele, tehes esitlusi jne.
Kataloogid on ajas muutuvad materjalid ehk kui turule lisandub mõni uus teenusepakkuja, kes oma teenustega ühte või teise tootekataloogis võiks olla, siis saab ta sobivasse manuaali juurde lisada. Samuti pole ammendunud teemade ring – tootekataloogi kuju võivad tulevikus võtta veel mitmed muudki teemad.
Kasuta katalooge ja jaga väliskülalistele Eesti kohta infot!

Pildi autor: Priidu Saart
Viimati uuendatud
07.11.2025
