PROTO avastustehasPildi autor: Virgo Haan

PROTO avastustehase juht: Mitmekesisus ja värsked ideed teevad ettevõtluskonkursi eriliseks

PROTO avastustehas oli 2024. aasta konkursi turismiedendaja kategooria TOP5 ettevõte

Anu Villmann

Anu Villmann

Visit Estonia turismiinfo koordinaator

Kuna Eesti vanima ettevõtluskonkursi karussell pöörleb juubeliaastale väärilise hooga ja kandideerimine on käimas, on hea pärida mullu konkursil turismiedendaja kategoorias tippu jõudnud PROTO avastustehaselt, kas pääs parimate sekka on keskusele kasuks tulnud.

Osaühingu Proto tegevjuht Girli Nurk kinnitab, et konkursil osalemine oli ettevõtte jaoks innustav ja väärtuslik kogemus ega välista, et kui avastustehasel on jagada sisukaid ja inspireerivaid kogemusi, siis tullakse uuesti kandideerima.

PROTO avastustehas jõudis turismiedendaja kategoorias TOP5 hulka, mis on väga tubli tulemus. Eriti veel kui arvestada asjaolu, et turismiedendajaks pürgis toona ettevõtteid rohkem kui üheski teises konkursi kategoorias. Girli, kui mõtlete nüüd tagasi aastatagusesse aega, siis mis pani teid seda sammu astuma ja konkursile tulema?

PROTO avastustehase tiim on algusest peale tegutsenud suure missioonitundega – ühendada leiutamine, õppimine, tehnoloogia, ajalugu ja elamused kokku ühtseks tervikuks, mis rikastab Eesti turismimaastikku ja pakub külastajatele midagi täiesti unikaalset. 

Eelmisel aastal tundsime, et oleme ühe verstapostini jõudnud: külastusnumbrid olid tõusutrendis, meil oli tugev programm hariduse ja pereturismi jaoks ning olime avanud uusi ekspordiuksi koostööprojektide kaudu. See kõik andis enesekindluse, et võiksime julgelt oma tegevust ka laiemalt tutvustada ning väärt konkurentsis kaasa lüüa.

Kuidas hindate kandideerimiseks vajalike andmete esitamist ja vormide täitmist? Kas tuleb võtta terve päev vabaks või pole see midagi ülejõukäivat?

Ausalt öeldes oli kandideerimisprotsess meeldivalt süsteemne. Jah, see võtab natuke aega – tuleb süveneda, andmeid koondada ja oma tegevus ka sõnadesse panna, aga see on ka väärtuslik reflekteerimise hetk. Meil aitas see mõtestada tehtut ja tuua esile nii tulemused kui ka meie unikaalsed tugevused. Kindlasti ei pea võtma tervet päeva vabaks – hea tiimitöö korral on see täiesti jõukohane igale ettevõttele.

Turismiedendaja TOP5 hulka jõudmist märkiv tahvel on avastustehase seinal kõigile näha. Kas tunnetate ise, et pääs viie hulka andis ettevõttele midagi juurde? Või on tahvel pigem kena mälestus osavõtust?

See on kindlasti enamat kui mälestus. TOP5 sekka jõudmine kinnitas, et oleme õigel teel ja andis tugeva signaali ka meie partneritele, töötajatele ja külastajatele. See oli sümboolne, aga samas väga selge kinnitus meie töö kvaliteedile ja turismimaastiku mitmekesistamisele. See oli uhke ja oluline hetk kogu meeskonnale.

Girlu Nurk

Pildi autor: Erakogu

Kas kasutate TOP5 hulka jõudmist turunduses ja kommunikatsioonis või ka näiteks tööandja brändingus? On see kuidagi tajutavalt avastusetehase mainele kasuks tulnud?

Kindlasti! Oleme viie parima hulka jõudmist välja toonud nii kodulehel kui ka mitmetes sotsiaalmeedia postitustes. Samuti on see osa meie tööandja brändingu sõnumitest, näitamaks, et me oleme innovaatiline ja tunnustatud organisatsioon, kuhu tasub tööle tulla ja kelle tegemistesse panustada. Nähtav tahvel meie keskuses on lisaks külastajatele ka tiimi jaoks igapäevane meeldetuletus, et meie töö kannab vilja.

Kas PROTO avastustehase koostööpartnerid, eriti just välispartnerid, on kursis, et PROTO Avastustehas jõudis mullu viie parima turismiedendaja sekka?

Jah, me oleme sellest teadlikult rääkinud ka rahvusvahelistes koostöökanalites. Eriti eksporti silmas pidades on oluline, et meid tuntakse mitte ainult elamuskeskusena, vaid ka mõjuka turismiarendajana Eestis. See annab usaldusväärsust ja aitab avada uksi uutele koostöövõimalustele.

Mida ütlete neile turismiettevõtetele, kes kahtlevad, kas neil maksab end ettevõtluskonkursile üles seada? Kui päris võitu ei tule, kas siis esiviisiku nimel tasub end proovile panna?

Kindlasti tasub kandideerida, ka siis, kui ei tunne end „kindla võitjana”. See on suurepärane võimalus oma tegevus läbi mõtestada, saada väärt tagasisidet ja astuda samm nähtavuse suunas. 

Tunnustus

Pildi autor: EIS

Ja mida soovitate neile inimestele, kes võiks konkursile nomineerida tublisid ja silmapaistvaid turismiettevõtteid. Milliste omadustega võiks olla turismiettevõte, kes läheb püüdma tiitlit 2025. aasta turismiedendaja? 

Edukas kandidaat on uudishimulik, julge ja ühiskonda väärtust loov. See võib olla väike ettevõte, kes teeb oma asja südamega ja teistmoodi, või suurem tegija, kellel on strateegiline vaade ja mõju laiemale turismimaastikule. Oluline on autentsus ja soov pakkuda midagi, mis jääb külastajale meelde – olgu selleks lugu, elamus või kogukondlik mõju.

Ettevõtluskonkursile saab edukas, omas valdkonnas silmapaistev ja uuendusmeelne ettevõte alati uuesti kandideerida. Kasvõi kohe järgmisel aastal. Nii et kas leiame PROTO avastustehase nime ka konkursi juubeliaasta kandidaatide seast?

Konkursil osalemine oli meie jaoks innustav ja väärtuslik kogemus. Meil on olnud tegus aasta, uued partnerlused ja projektid on saanud hoo sisse ning tugev meeskond. Kandideerimise otsus on meie jaoks ühine tiimiotsus, mida kaalume tõsiselt. Kui tunneme, et meil on taas sisukaid ja inspireerivaid saavutusi jagada, siis kindlasti ei jää me kõrvale ka konkursi juubeliaastal. Samas kutsume ka kõiki teisi turismiettevõtteid julgelt kaasa lööma, just mitmekesisus ja värsked ideed teevadki selle konkursi eriliseks!

PROTO avastustehas

Pildi autor: Virgo Haan

Anu Villmann

Anu Villmann

Visit Estonia turismiinfo koordinaator